CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA: Què podem fer abans d’agafar el llapis.

Nom de l’activitat:

CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA: Què podem fer abans d’agafar el llapis.

Descripció

Aquesta formació està pensada i dissenyada per oferir a les participants una mirada enfocada ens els infants. Farem un pas enrere per recordar un dels processos oblidats, el de la consciència fonològica i reflexionarem com s’està acompanyant l’aprenentatge de la llengua. Aquest pas enrere en portarà a fer grans passos endavant oferint als infants les possibilitats per aprendre al seu ritme, sense presses i sense avançar processos.
Començarem amb un pas per la teoria de la consciència fonològica, què és i com poder acompanyar els infants perquè tinguin plena consciència dels fonemes. Per això he separat la consciència en 5 blocs de contingut, passarem per cadascun d’ell, coneixent-los, descobrint la infinitat de propostes que es poden preparar i els materials que les poden acompanyar.
A més aprendrem a organitzar-les dins del nostre dia a dia a l’aula i a preparar eines per observar-les i avaluar-les.

Objectius

  • Conèixer què és la consciència fonològica.
  • Descobrir els seus continguts, propostes i materials.
  • Dissenyar propostes que acompanyin els infants en el desenvolupament del llenguatge oral, l’escolta i la parla.
  • Aprendre a avaluar la consciència fonològica en els infants.
  • Aprendre a dissenyar un calendari d’aplicació de les propostes de consciència fonològica.

Continguts

Mòdul 1: “La consciència fonològica”.
  • La consciència fonològica.
  • La consciència fonològica i el nou currículum.
  • L’espai preparat.
Mòdul 2: “Els jocs d’escolta”.
  • Els jocs d’escolta.
  • Propostes de jocs d’escolta.
  • Materials de jocs d’escolta.
  • Disseny, organització i avaluació dels jocs d’escolta.
Mòdul 3: “Les rimes, les paraules i les frases”.
  • Les rimes.
  • Propostes de rimes.
  • Materials de rimes.
  • Disseny, organització i avaluació de les rimes.
Mòdul 4: “Les síl·labes”.
  • Les síl·labes.
  • Propostes de síl·labes.
  • Materials de síl·labes.
  • Disseny, organització i avaluació de les síl·labes.
Mòdul 5: “Els fonemes”.
  • Els fonemes.
  • Propostes de fonemes.
  • Materials de fonemes.
  • Disseny, organització i avaluació de fonemes.
  • I a primer de primària què?

Hores de durada

40 hores

Destinatàries

Infantil (3-6) i primària (CI)

Convocatòries

A la nostra escola es fan convocatòries de tots els cursos cada mes. Sempre hi ha dues activades per fer la matrícula, les dels dos mesos següents al que estiguem en aquell moment, fins a omplir grup.

Preu

50€

Internivells (Infantil-Primària)

Duració
40 hores

Reconegut per educació

100% online

Preu
50€

Cursos reconeguts pel Departament d’Educació Generalitat de Catalunya