Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
I abans de llegir i escriure què?

Nom de l’activitat:
I abans de llegir i escriure què?Descripció
Voleu descobrir quin és el procés que els infants han de seguir per estar preparats per fer el pas cap a la lectoescriptura tenint en compte els diferents ritmes maduratius? Aprendrem què cal treballar abans de llegir i escriure com poden ser els processos cognitius bàsics, les habilitats comunicatives, la coordinació oculomotriu, el traç, el gest gràfic i la consciència fonològica.A través del treball manipulatiu i vivencial que tot infant ha de fer abans de llegir i escriure per dur a terme tant a les aules d'educació infantil (0-6) i cicle inicial, com a casa.
Creareu propostes manipulatives prèvies a la lectoescriptura per a partir de les funcions bàsiques: la memòria, la percepció i l'atenció, la motricitat fina, el traç, la consciència fonològica, així com el nom propi.
A més en els últims mòduls es dissenyaran propostes manipulatives prèvies a la lectoescriptura. Al llarg del curs es duen a terme tasques sobre els continguts donats i també fòrums de debat i reflexió. Tindreu a l'abast vídeos i lectures interessants per poder ampliar la visió i els coneixements.
Objectius
- Donar valor a tot el treball manipulatiu i vivencial que tot infant ha de fer abans de llegir i escriure.
- Especificar el procés que els infants han de seguir per estar preparats per fer el pas cap a la lectoescriptura tenint en compte els diferents ritmes maduratius.
- Aprendre a crear propostes manipulatives prèvies a la lectoescriptura.
- Crear un recull de propostes per dur a terme a l'aula en base als continguts del curs.
Continguts
Mòdul 1: El camí cap a la lectoescriptura.- Procés que els infants han de seguir per estar preparats per fer el pas cap a la lectoescriptura.
- Les habilitats comunicatives: l’expressió i la comprensió oral.
- Desenvolupament de la coordinació ull mà.
- Les funcions bàsiques de l’aprenentatge: la memòria, la percepció i l’atenció.
- Propostes manipulatives prèvies a la lectoescriptura per a treballar les funcions bàsiques de l’aprenentatge.
- Evolució de la motricitat fina en els infants.
- Propostes de jocs per millorar la motricitat fina.
- Creació per part de l’alumnat d’una proposta per a treballar les funcions bàsiques de l’aprenentatge.
- Creació per part de l’alumnat d’una proposta de joc per millorar la motricitat fina.
- Treball del traç i domini del gest gràfic.
- Propostes manipulatives per a treballar el traç.
- Què és la consciència fonològica?
- Propostes manipulatives per a estimular la consciència fonològica.
- Comencem a treballar la lectoescriptura a partir del nom propi.
Hores de durada
30 horesDestinatàries
Escola bressol i Infantil (0-6)Convocatòries
A la nostra escola es fan convocatòries de tots els cursos cada mes. Sempre hi ha dues activades per fer la matrícula, les dels dos mesos següents al que estiguem en aquell moment, fins a omplir grup.Preu
40€
Internivells (Escola bressol-Infantil) |
|
Duració |
|
Reconegut per educació |
|
100% online |
|
Preu |