, , , , , ,

I abans de llegir i escriure què?

70,00

Nom de l’activitat:

I abans de llegir i escriure què?

Descripció

Voleu descobrir quin és el procés que els infants han de seguir per estar preparats per fer el pas cap a la lectoescriptura tenint en compte els diferents ritmes maduratius? Aprendrem què cal treballar abans de llegir i escriure com poden ser els processos cognitius bàsics, les habilitats comunicatives, la coordinació oculomotriu, el traç, el gest gràfic i la consciència fonològica.
A través del treball manipulatiu i vivencial que tot infant ha de fer abans de llegir i escriure per dur a terme tant a les aules d’educació infantil (0-6) i cicle inicial, com a casa.
Creareu propostes manipulatives prèvies a la lectoescriptura per a partir de les funcions bàsiques: la memòria, la percepció i l’atenció, la motricitat fina, el traç, la consciència fonològica, així com el nom propi.
A més en els últims mòduls es dissenyaran propostes manipulatives prèvies a la lectoescriptura. Al llarg del curs es duen a terme tasques sobre els continguts donats i també fòrums de debat i reflexió. Tindreu a l’abast vídeos i lectures interessants per poder ampliar la visió i els coneixements.

Objectius

  • Donar valor a tot el treball manipulatiu i vivencial que tot infant ha de fer abans de llegir i escriure.
  • Especificar el procés que els infants han de seguir per estar preparats per fer el pas cap a la lectoescriptura tenint en compte els diferents ritmes maduratius.
  • Aprendre a crear propostes manipulatives prèvies a la lectoescriptura.
  • Crear un recull de propostes per dur a terme a l’aula en base als continguts del curs.

Continguts

Mòdul 1: El camí cap a la lectoescriptura.

  • Procés que els infants han de seguir per estar preparats per fer el pas cap a la lectoescriptura.
  • Les habilitats comunicatives: l’expressió i la comprensió oral.
  • Desenvolupament de la coordinació ull mà.

Mòdul 2: I abans de començar el camí?

  • Les funcions bàsiques de l’aprenentatge: la memòria, la percepció i l’atenció.
  • Propostes manipulatives prèvies a la lectoescriptura per a treballar les funcions bàsiques de l’aprenentatge.
  • Evolució de la motricitat fina en els infants.
  • Propostes de jocs per millorar la motricitat fina.

Pràctiques:

  1. Creació per part de l’alumnat d’una proposta per a treballar les funcions bàsiques de l’aprenentatge.
  2. Creació per part de l’alumnat d’una proposta de joc per millorar la motricitat fina.

Mòdul 3: Caminant cap a la lectoescriptura.

  • Treball del traç i domini del gest gràfic.
  • Propostes manipulatives per a treballar el traç.
  • Què és la consciència fonològica?
  • Propostes manipulatives per a estimular la consciència fonològica.
  • Comencem a treballar la lectoescriptura a partir del nom propi.

Formadores

Montse Pastra de @fades_i_follets

Elena Casadevall de @elena_mestra_infantil

Hores de durada

30 hores

Etapes educatives

Infantil (0-6)

Preu

70€

Xarxes socials

Segueix-nos a Instagram i TikTok @desigdaprendre i estaràs informada de tot en primicia.

 

Convocatoria

, , ,

Durada

30

Scroll al inicio