Artístic

Entén el mètode més efectiu d'apropar l'art a l'educació i com aprendre de la manera més artística.

array(5) { [0]=> object(stdClass)#15104 (23) { ["ID"]=> string(5) "13351" ["post_author"]=> string(1) "1" ["post_date"]=> string(19) "2023-02-10 14:19:17" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2023-02-10 13:19:17" ["post_content"]=> string(4288) "

Nom de l'activitat:

Contes, música i joc: El món dels Minairons.

Descripció:

Voleu tenir recursos de música i jocs per als més petits? Doncs aquesta és la vostra formació. Aquesta formació va enfocada a oferir als equips docents eines i recursos de música i joc per incorporar a les seves aules d'educació infantil enriquint l'animació lectora. Percebre, transformar, expressar-se i gaudir a través del llenguatge musical, narratiu i simbòlic. La formació s'inicia amb un material teòric i avancen cap a l'aplicació d'aquests coneixements en la pràctica dels diferents mòduls. Es treballaran tots els sentits, jugarem amb el cos, la veu i el so. Coneixereu materials de joc, instruments pensats per nadons i primera infància i recursos de psicomotricitat senzills i atractius omplint així les diferents capsetes amb els detalls de les propostes. Durant l'experiència formativa, l'alumnat serà acompanyat en els diferents fòrums i tutories personalitzades per tal de resoldre dubtes, aclariments o crear i compartir noves propostes de contes, música i joc. Llegir amb ells/es i per ells/es, viure la música i compatir estones de joc amb altres infants és brindar l'oportunitat de gaudir d'un entorn ric en estímuls educatius de qualitat. El lloc de l'activitat és online, curs telemàtic (en línia asíncron) a través de la plataforma Moodle i l’horari a distribuir l’alumnat com millor li convingui durant les dates de la convocatòria. Ens podeu seguir a través de les nostres xarxes socials.
  • Instagram: @desig_daprendre
  • Tik Tok: @desig_daprendre
  • Facebook: Desig D'aprendre

Objectius

  • Apropar al meravellós món de la imaginació i l’animació lectora amb jocs, dinàmiques i provocacions que tenen els personatges dels contes com a protagonistes.
  • Oferir recursos per acompanyar l’infant en el seu creixement de forma respectuosa, des del seu llenguatge preferit: el joc i la música.
  • Dissenyar sessions d’estimulació sensorial i musical a l’escola infantil.
Continguts Mòdul 1: Provocacions i animació lectora: • Presentació i formació teòric-pràctica sobre el mètode. • Estructura de les sessions. Rebre i acomiadar els infants. • Provocacions de joc. • Minimons. Mòdul 2: Recursos musicals que acompanyen els contes. Habilitats i estratègies del mètode presentant els materials i recursos de joc i música dels 7 contes proposats. • La veu cantada. - Cançons, cantarelles, jocs de falda. • Píndoles musicals. Les qualitats de so: - Altura ( agut-mig- greu) - Direccionalitat ( ascendent -descendent) - Timbre ( materials) - Durada ( llarg- curt) - Intensitat( fort-fluix) • Les músiques: - Acompanyaments amb petita percussió rítmica i melòdica. - Repertori. - Pinzellades d’edició d’àudios amb el programa Audacity. • Contes proposats: - L’escala vermella. Editorial kalandrala - Flores. Editorial Kokinos - Selva. Editorial kalandraka - Somnis del bosc. Editorial Coco books - Després de la pluja. Editorial kalandraca - Rinxols d’or. Combel Editorial - El Peix peixet. Símbol Editors Mòdul 3: Música en família: • Moments musicals i lúdics que reforcen el vincle afectiu i que acompanyen l’infant en el seu creixement de forma respectuosa. • Estratègies i experiències pràctiques per la seva aplicació Hores de durada 30 hores

Destinatàries

Infantil 0-6.

Convocatòries

A la nostra escola es fan convocatòries cada mes dels cursos. Si en alguna està complet el curs de seguida, s'obren de noves. Podeu preguntar per les places d'un curs que us interessi a l'email de l'escola desigdaprendre@gmail.com.

Preu

40€  " ["post_title"]=> string(46) "Contes, música i joc: El món dels Minairons." ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(47) "contes-musica-i-joc-el-mon-dels-minairons-copia" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-03-15 19:39:35" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-03-15 18:39:35" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> string(1) "0" ["guid"]=> string(58) "https://desigdaprendre.cat/?post_type=product&p=13351" ["menu_order"]=> string(1) "0" ["post_type"]=> string(7) "product" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" } [1]=> object(stdClass)#24764 (23) { ["ID"]=> string(5) "13349" ["post_author"]=> string(1) "1" ["post_date"]=> string(19) "2023-02-10 14:18:54" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2023-02-10 13:18:54" ["post_content"]=> string(4207) "

Nom de l'activitat:

Nous paradigmes dels patis escolars. El pati escolar un espai més d’aprenentatge.

Descripció:

Se cerca canviar la mirada i perspectiva envers els patis escolars, deixar de banda l’antiga concepció d'ells com un espai d’esbarjo i de desconnexió de les hores lectives que es realitzen dins l’aula per canviar de paradigma. Veure'ls com un espai més d’aprenentatge significatiu pels nens i nenes que aporta grans beneficis, sent més vivencial i proper, ja que a través del joc i del contacte amb la natura els infants poden adquirir continguts curriculars els quals quedaran més enfortits i arrelats als infants. En aquesta formació trobaràs idees per poder dissenyar i redissenyar els espais exteriors de les llars d’infants o escoles tant d’infantil com de primària, donant importància a les necessitats de l'alumnat i creant espais d'aprenentatge vivencial d'aquestes zones. Repassarem diferents autors i autores que ens parlen de metodologies i definicions de patis escolars donant resposta a les necessitats que han de complir per tal d’adaptar-se als usuaris i al seu nivell. Durant la formació s’aniran trobant diferents preguntes per poder reflexionar sobre la importància d’aquest espai i de les seves distribucions. Hi haurà un acompanyament per part de les formadores amb diferents interaccions i diàlegs per poder reflexionar sobre la importància d’aquest espai i poder arribar a crear un disseny d’espai exterior que compleixi amb les expectatives actuals i els nous paradigmes. El lloc de l'activitat és online, curs telemàtic (en línia asíncron) a través de la plataforma Moodle i l’horari a distribuir l’alumnat com millor li convingui durant les dates de la convocatòria. Ens podeu seguir a través de les nostres xarxes socials.
  • Instagram: @desig_daprendre
  • Tik Tok: @desig_daprendre

Objectius

  • Descobrir nous models organitzatius dels espais educatius exteriors.
  • Destacar la importància dels patis com a recurs didàctic.
  • Dissenyar una proposta de creació de nous espais educatius al pati de l’escola.
  • Conèixer diferents maneres d’organitzar l’espai exterior i els diferents materials dels patis escolars.
Continguts MÒDUL 1: Els patis escolars 1.1. Què és un pati escolar. 1.2. Com ha de ser un bon pati escolar. 1.3. Beneficis d’un bon pati escolar. 1.4. Abans i ara del concepte patis escolars. 1.5. Tendències actuals dels patis escolar. 1.6. Com fer més natural i educatiu un pati escolar. 1.7. Estètica als patis escolars. 1.8. Patis d’educació infantil i d’educació primària. 1.9. El paper de l’adult dins dels patis escolars. MÒDUL 2: Materials per la construcció 2.1. Quins materials podem utilitzar per a la construcció dels patis escolars. 2.2. Homologació i seguretat dels patis escolars. 2.3. Normativa sobre els patis tant a Espanya com a Catalunya. MÒDUL 3: Elements de joc en els patis 3.1. Quines propostes de joc podem oferir als patis escolars. 3.2. Continguts curriculars que podem treballar a través dels patis escolars. 3.3. Patis escolars cooperatius. MÒDUL 4: Vegetació i biodiversitat 4.1. Quina funció ens pot oferir la vegetació dins dels nostres patis escolars. 4.2. Com podem promoure la biodiversitat en els patis escolars. Hores de durada 30 hores

Destinatàries

Infantil 0-6.

Convocatòries

A la nostra hi ha convocatòries mensuals de tots els cursos. Si alguna está complerta de seguida obrim les següents. També ens podeu escriure a desigdaprendre@gmail.com per qualsevol consulta de places.

Preu

40€  " ["post_title"]=> string(84) "Nous paradigmes dels patis escolars. El pati escolar un espai més d’aprenentatge." ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(84) "nous-paradigmes-dels-patis-escolars-el-pati-escolar-un-espai-mes-daprenentatge-copia" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-03-19 20:16:43" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-03-19 19:16:43" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> string(1) "0" ["guid"]=> string(58) "https://desigdaprendre.cat/?post_type=product&p=13349" ["menu_order"]=> string(1) "0" ["post_type"]=> string(7) "product" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" } [2]=> object(stdClass)#24763 (23) { ["ID"]=> string(5) "10924" ["post_author"]=> string(1) "1" ["post_date"]=> string(19) "2022-11-13 14:04:41" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2022-11-13 13:04:41" ["post_content"]=> string(3042) "

Nom de l’activitat:

Tècniques i artistes per treballar l'expressió plàstica 

Descripció

El curs vol donar unes bones bases per tal de poder canviar la mirada que es té de l’art a les aules, on el producte final, copiat d’un model, que no deixa lloc a la creativitat i la imaginació té molta importància. O on els dibuixos lliures tenen molt de pes o simplement la còpia d’una obra d’un autor esta ben valorat. Però l’art a l’escola és molt més i el currículum ho demostra. L’art és deixar que els nens i nenes puguin utilitzar la seva creativitat i la seva imaginació per produir i poder experimentar amb molts materials i suports. A partir d’aquesta experimentació els nens i nenes fan connexions d’aprenentatges de manera competencial, els quals els acompanyaran al llarg de tota la seva vida. Gràcies a les propostes obertes d’art, on es sap com es comença però no com s’acaba es dona atenció a tots els ritmes d’aprenentatge i moments evolutius, on cada nen i nena crea al seu ritme, sense un model establert. Aprenent, experimentat i creant connexions i aprenentatges. En definitiva, l’art ens ajuda a crear coneixements i connexions que podem extrapolar a tots els aspectes de la nostra vida, essent molt més competencials i creatives. En aquesta segona part del curs s'aprofundeix molt més en tècniques que es poden utilitzar a l'aula així com també saber fer una bona tria d'artistes enriquidores pels nostres infants.

Objectius

  • Canviar la mirada que es té de l’art a l’escola i a l’aula.
  • Reflexionar sobre el nostre paper com adult-docent envers els infants i el seu art.
  • Donar una base sòlida de tècniques d'expressió plàstica.
  • Conèixer diferents autors/res per treballar a l'aula.
Continguts 
  • Mòdul 1: Què és l’art enfocat als infants.
  • Art del procés versus art del producte final  (Process art)
  • Paper de l'adult
 
  • Mòdul 2: Tècniques d'expressió plàstica.
  • Tècniques diverses amb diferents materials per posar en pràctica a l'aula.
  • Bibliografia recomanada per tenir a l'aula i treballar-la
 
  • Artistes.
  • Quins tipus d'artistes escollir.
  • El paper de la dona.
  • Bibliografia recomanada per tenir a l'aula i treballar-la.

Hores de durada

30 hores

Destinatàries

Infantil i Primària

Convocatòries

A la nostra escola es fan convocatòries de tots els cursos cada mes. Sempre hi ha dues activades per fer la matrícula, les dels dos mesos següents al que estiguem en aquell moment, fins a omplir grup.

Preu

40€  " ["post_title"]=> string(52) "L'art del procés a través de tècniques i artistes" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(54) "lart-del-proces-a-traves-de-tecniques-i-artistes-copia" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-03-10 12:14:56" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-03-10 11:14:56" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> string(1) "0" ["guid"]=> string(58) "https://desigdaprendre.cat/?post_type=product&p=10924" ["menu_order"]=> string(1) "0" ["post_type"]=> string(7) "product" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" } [3]=> object(stdClass)#24762 (23) { ["ID"]=> string(4) "1326" ["post_author"]=> string(1) "1" ["post_date"]=> string(19) "2022-02-23 00:45:40" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2022-02-22 22:45:40" ["post_content"]=> string(5064) "

Nom de l’activitat:

Jugant amb la música

Descripció

La música és imprescindible per a la vida, i no pot faltar a l'educació, de fet encara hauria d'estar més present de manera globalitzada. Quan camines pel magnífic món de l’educació musical, o de qualsevol altra, cal fer-ho amb un canvi de mirada educativa, i és el que es pretén amb aquesta formació, dur aquest canvi a les aules d’educació musical. Tot fent classes pràctiques, on la diversió i l'alumnat siguin els protagonistes. Aquest curs s’ha dissenyat de la manera més pràctica possible, per tal d’oferir-vos una font d’inspiració a partir de propostes que jo he anat creant, adaptant i fent-me meves al llarg dels anys; algunes d’elles extretes de cracs com la Violant Olivares de @ukeleleukelela, la Laura Reverté de @cantamunconte, M.José Sànchez Parra de @mjpedagogiamusical,... perquè aprenem dels talents de les persones i compartim el nostre per enriquir el món educatiu. La informació en molts casos anirà acompanyada d’enregistraments, on es podrà visualitzar l’activitat o el joc per tal de fer-se’n una bona idea. Les activitats proposades a cada mòdul consistiran, a més a més de llegir la informació principal, en començar a crear les pròpies activitats, compartir-les i anar creant entre tot el grup un gran i bonic “inventari”. A cada mòdul anireu omplint les vostres maletes de recursos per poder utilitzar amb el vostre alumnat de P3 fins a 6è. Recursos fàcils d’aplicar, senzills i atractius. Així doncs, en aquest curs trobareu recursos musicals per les diferents etapes d’infantil i primària per portar a terme a l’aula i com fer una classe pràctica i atractiva pel vostre alumnat. A més a més dissenyareu una seqüència didàctica d’educació musical i també creareu la vostra aula virtual, una aula per guardar els diferents recursos, enllaços web, jocs en línia… I tot a través d'una metodologia globalitzada a través de recursos, jocs, projectes... on l'alumnat serà el protagonista del seu aprenentatge. - Tipus de difusió de l'activitat: A través de la nostra pàgina web https://desigdaprendre.cat/ i de les nostres xarxes socials (Instagram) @desig_daprendre. - El curs serà online (asíncron) a través de la plataforma de Moodle.

Objectius

  • Conèixer jocs, dinàmiques, recursos i activitats per potenciar la creativitat de l’alumnat.
  • Aprendre mètodes per treballar la música: circuits (elaborar-ne un) i propostes musicals.
  • Participar en la creació d’un banc de recursos de melodies TOP per ser treballades de maneres diferents.
  • Visitar una aula virtual musical i crear-ne la pròpia.
  • La música a través dels contes.

Continguts

Mòdul 1 CLASSE DIVERTIDA: 1.1. JOCS de cohesió de grup. - JOC: el ritme amagat - Canvi d’instrument - Simó diu - Verd OBERT, blau TANCAT - Telèfon musical - El director/a de la pulsació - Jo tinc… qui té… - “RITMO Y BOLA” - Quan jo dic si… quan jo dic no… - HEADBAND - Taps de colors 1.2. Dinàmiques d’aula. 1.2.1. Dinàmiques de començament de classe: - Hola/e/i/o/u. - Rapegem - Consignes - On m’assec? 1.2.2. Dinàmiques de final de classe: - Caixa avui serem (esquelet, pallasso, elefant, fulla, pirata, peixos…) - Cant de l’enyor - La lluna (caixeta) 1.3. Música i moviment creatiu. - Director paper diari - La cadira - La formiga - Parts del dia - El ninot - L’estàtua - Una altra utilitat - Seguim la mà - Dibuixem l’esquena - Cadena rítmica. Mòdul 2 ELS IMPRESCINDIBLES. En aquest mòdul es proposarà una activitat diferent per a cadascun dels diferents materials. 2.1. Elasticat 2.2. Pals de fusta 2.3. Cercles de colors 2.4. Mocadors 2.5 Altres: gots de plàstic, plats, pilotes tennis, folis de paper, ninotets… *Crearem una llista de cançons “TOP” per treballar amb els imprescindibles. Mòdul 3 PRESENTACIÓ DE 3 MANERES DIFERENTS DE JUGAR, FER I APRENDRE.  3.1. Educació musical a través dels contes: - Lluna (llenguatge) - L’àvia Pepa (qualitats del so) - Compte amb la granota (creativitat i treball en grup). - Oh! Un conte que parla (lectura no convencional) - El descobriment d’en Claudi (compositors) 3.2. Els circuits musicals (famílies d’instruments i també notes de l’escala) 3.3. Propostes musicals Mòdul 4 AULA VIRTUAL Crearem una aula virtual amb una plantilla bàsica del Genially, on l’alumnat haurà d’enllaçar-hi vídeos, cançons, liveworksheets, jocs, pàgines, documents i altres activitats… Per tal de tenir un recull de recursos.

Hores de durada

30 hores

Destinatàries

Infantil i primària

Properes convocatòries

A la nostra escola es fan convocatòries de tots els cursos cada mes i sempre hi ha vàries convocatòries obertes fins a omplir grup.

Preu

40€" ["post_title"]=> string(21) "Jugant amb la música" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(20) "jugant-amb-la-musica" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-03-15 21:29:01" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-03-15 20:29:01" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> string(1) "0" ["guid"]=> string(57) "https://desigdaprendre.cat/?post_type=product&p=1326" ["menu_order"]=> string(1) "0" ["post_type"]=> string(7) "product" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" } [4]=> object(stdClass)#24761 (23) { ["ID"]=> string(3) "522" ["post_author"]=> string(1) "1" ["post_date"]=> string(19) "2021-09-26 13:40:46" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2021-09-26 11:40:46" ["post_content"]=> string(3185) "

Nom de l’activitat:

Una nova mirada cap a l'art.

Descripció

El curs vol donar unes bones bases per tal de poder canviar la mirada que es té de l’art a les aules, on el producte final, copiat d’un model, que no deixa lloc a la creativitat i la imaginació té molta importància. O on els dibuixos lliures tenen molt de pes o simplement la còpia d’una obra d’un autor esta ben valorat. Però l’art a l’escola és molt més i el currículum ho demostra. L’art és deixar que els nens i nenes puguin utilitzar la seva creativitat i la seva imaginació per produir i poder experimentar amb molts materials i suports. A partir d’aquesta experimentació els nens i nenes fan connexions d’aprenentatges de manera competencial, els quals els acompanyaran al llarg de tota la seva vida. Gràcies a les propostes obertes d’art, on es sap com es comença però no com s’acaba es dona atenció a tots els ritmes d’aprenentatge i moments evolutius, on cada nen i nena crea al seu ritme, sense un model establert. Aprenent, experimentat i creant connexions i aprenentatges. En definitiva, l’art ens ajuda a crear coneixements i connexions que podem extrapolar a tots els aspectes de la nostra vida, essent molt més competencials i creatives.

Objectius

  • Canviar la mirada que es té de l’art a l’escola i a l’aula.
  • Reflexionar sobre el nostre paper com adult-docent envers els infants i el seu art.
  • Proporcionar moments enriquidors a l’aula on l’art sigui el motor d’aprenentatge pels nostres infants i on el joc, l’experimentació i la creació siguin la base.
Continguts 
  • Mòdul 1: Què és l’art enfocat als infants.
  • Què és l’art.
  • Què ens diu el currículum sobre l’àrea de visual i plàstica?
  • Què diuen els experts?
  • I les noves pedagogies, metodologies i/o teories? (Reggio Emilia, Montessori, Neurociència...)
 
  • Mòdul 2: El procés de creació.
  • Procés de creació versus producte final.
  • Fases en el procés de creació.
  • Propostes obertes per atendre els ritmes.
  • El paper de l’adult.
  Mòdul 3: Les propostes.
  • Propostes d’art per realitzar a l’aula. (diferents propostes i tècniques).
  • Com s’han de presentar les propostes?
  • Materials a tenir en compte.
  • El racó d’art.
  • Bibliografia recomanada per tenir a l’aula i treballar-la.

Hores de durada

30 hores

Destinatàries

Infantil i Primària

Convocatòries

A la nostra escola es fan convocatòries de tots els cursos cada mes. Sempre hi ha dues activades per fer la matrícula, les dels dos mesos següents al que estiguem en aquell moment, fins a omplir grup.

Preu

40€  " ["post_title"]=> string(27) "Una nova mirada cap a l'art" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(26) "una-nova-mirada-cap-a-lart" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-03-07 18:31:21" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-03-07 17:31:21" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> string(1) "0" ["guid"]=> string(56) "https://desigdaprendre.cat/?post_type=product&p=522" ["menu_order"]=> string(1) "0" ["post_type"]=> string(7) "product" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" } }