Lingüistic

Descobreix l'importància dels recursos lingüístics a l'aula i com aprofitar-los per l'aprenentatge.

array(10) { [0]=> object(stdClass)#18420 (23) { ["ID"]=> string(5) "11750" ["post_author"]=> string(1) "1" ["post_date"]=> string(19) "2022-12-09 19:44:56" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2022-12-09 18:44:56" ["post_content"]=> string(6039) "

Nom de l’activitat:

Què és la lingüística forense? Motiva els teus estudiants de llengua a secundària.

Descripció

Coneixes la lingüística forense com a eina per dissenyar activitats d'aprenentatge d'idiomes innovadores i capaces de motivar l'alumnat? Aquestes activitats es poden adaptar a diversos nivells educatius i contingut lingüístic específic. El curs pretén fusionar la lingüística forense amb la didàctica de la llengua per encoratjar l'alumnat a involucrar-se en l'aprenentatge lingüístic mitjançant l'enfortiment de les seves habilitats de reflexió metalingüística i aprenentatge cooperatiu. La metodologia de treball del curs es divideix en dues etapes. A la primera, d'orientació principalment teòrica, es visualitzaran vídeo-classes teoricopràctiques i es treballarà a partir de diferents lectures recomanades. Els continguts d'aquesta primera etapa del curs s'avaluaran mitjançant la realització de petites activitats. A la segona, eminentment pràctica, s'adaptaran, de forma guiada, recursos i suggeriments d'activitats concretes a les necessitats de l'alumnat de cada participant per crear un projecte de gamificació basat en el treball cooperatiu i l'aprenentatge basat en reptes, amb un important component narratiu i proves multimodals. També hi haurà un seguiment personalitzat per part de les responsables d'aquesta formació per poder resoldre dubtes i acompanyar les participants per fer front a les dificultats que puguin sorgir al llarg del curs i, especialment, en el moment de dissenyar el projecte final. El resultat del curs serà una proposta didàctica que la docent podrà portar a la seva aula per innovar la pràctica educativa, incrementar la motivació de l'alumnat i millorar les dinàmiques relacionals a l'aula, tan grupals com entre ella i el seu alumnat.

Objectius

  • Descobrir la lingüística forense i el seu potencial per crear activitats d'aprenentatge de llengua.
  • Comprendre les actituds dels estudiants que poden afavorir l'aprenentatge de la llengua.
  • Identificar continguts de llengua que poden ser objecte d'activitats basades en lingüística forense.
  • Dissenyar una proposta motivadora per als estudiants de les aules de llengua a secundària.

Continguts

MÒDUL 1: Introducció a la lingüística forense
  • Concepte de lingüística forense.
  • Origen de la lingüística forense i estat actual.
  • Àmbits en els quals s’aplica la lingüística forense.
  MÒDUL 2: L’actitud dels alumnes i l’ensenyament de la llengua
  • Ensenyament de la gramàtica a través de la lingüística forense.
  • Motivació i interessos de l’alumnat
  • El treball cooperatiu com a metodologia per a l’aprenentatge de la llengua a partir de la lingüística forense. 
  • L’aprenentatge de la llengua basat en reptes sota el paraigua de la lingüística forense. 
  MÒDUL 3. Descripció del grup i anàlisi dels objectius per dissenyar un cas
  • El centre i l’aula: llocs on es poden impartir classes de llengua.
  • Coneixement de l’alumnat abans de dissenyar un cas.
  • Cerca del tema del cas a treballar a través de l’anàlisi dels objectius que es volen aconseguir. 
  MÒDUL 4. Disseny i exposició del cas
  • Creació de pistes lingüístiques: trucada i textos anònims, en paper, per WhatsApp…
  • Disseny d’un cas segons el qual hem après sobre la lingüística forense i l’aprenentatge de la llengua. 
  • Presentació del cas escollit explicant què ha passat. 
  • Presentació dels participants i els sospitosos del cas creat. 
  • Preguntes i hipòtesis (qui i per què) sobre el cas que s’ha construït partint de l’aprenentatge de la llengua.
  • Avaluació del cas: qui ha estat i el més important perquè ho ha fet com a cloenda de la creació d’un cas de lingüística forense. 
 

Hores de durada

30 hores

Destinatàries

Secundària

Convocatòries

A la nostra escola es fan convocatòries de tots els cursos cada mes. Sempre hi ha més d'una oberta per fer la matrícula, fins a omplir grup.

Preu

40€" ["post_title"]=> string(87) "Què és la lingüística forense? Motiva els teus estudiants de llengua a secundària." ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(80) "que-es-la-linguistica-forense-motiva-els-teus-estudiants-de-llengua-a-secundaria" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-03-09 18:58:58" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-03-09 17:58:58" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> string(1) "0" ["guid"]=> string(58) "https://desigdaprendre.cat/?post_type=product&p=11750" ["menu_order"]=> string(1) "0" ["post_type"]=> string(7) "product" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" } [1]=> object(stdClass)#18573 (23) { ["ID"]=> string(5) "11744" ["post_author"]=> string(1) "1" ["post_date"]=> string(19) "2022-12-09 19:34:41" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2022-12-09 18:34:41" ["post_content"]=> string(6461) "

Nombre de la actividad

¿Qué es la lingüística forense? Motiva a tus estudiantes de lengua en secundaria.

Descripción

¿Conocías la lingüística forense como una herramienta para diseñar actividades de aprendizaje de idiomas innovadoras y capaces de motivar al alumnado? Estas actividades se pueden adaptar a múltiples niveles educativos y contenido lingüístico específico. El curso pretende fusionar la lingüística forense con la didáctica de la lengua para alentar a los estudiantes a involucrarse en el aprendizaje lingüístico mediante el fortalecimiento de sus habilidades de reflexión metalingüística y aprendizaje cooperativo. La metodología de trabajo de este curso se divide en dos etapas. En la primera, de orientación principalmente teórica, se visualizarán video-clases teórico-prácticas y se trabajará a partir de distintas lecturas recomendadas. Los contenidos de esta primera etapa del curso se evaluarán mediante la realización de pequeñas actividades. En la segunda, eminentemente práctica, se adaptarán, de forma guiada, recursos y sugerencias de actividades concretas a las necesidades del alumnado de cada profesor para crear un proyecto de gamificación basado en el trabajo cooperativo y el aprendizaje basado en retos, con un importante componente narrativo y pruebas multimodales. También habrá un seguimiento personalizado por parte de las responsables de esta formación para poder resolver dudas y acompañar en las dificultades que puedan surgir a lo largo del curso y, especialmente, en el momento de diseñar el proyecto final.  El resultado del curso será una propuesta didáctica que el docente podrá llevar a su aula para innovar su práctica educativa, incrementar la motivación de los estudiantes y mejorar las dinámicas relacionales en el aula, tanto grupales como entre el docente y el alumnado.   

Objetivos

  • Descubrir la lingüística forense y su potencial para crear actividades de aprendizaje de lengua. 
  • Comprender las actitudes del alumnado que pueden favorecer el aprendizaje de la lengua. 
  • Identificar contenidos de lengua que pueden ser objeto de actividades basadas en lingüística forense. 
  • Diseñar una propuesta motivadora para el alumnado de clase de lengua en secundaria.

Contenidos

MÓDULO 1: Introducción a la lingüística forense
  • Concepto de lingüística forense.
  • Origen de la lingüística forense y estado actual.
  • Ámbitos en los que se aplica la lingüística forense.
  MÓDULO 2: La actitud del alumnado y la enseñanza de la lengua
  • Enseñanza de la gramática a través de la lingüística forense.
  • Motivación e intereses del alumnado
  • El trabajo cooperativo como metodología para el aprendizaje de la lengua a partir de la lingüística forense.
  • El aprendizaje de la lengua basado en retos bajo el paraguas de la lingüística forense.
  MÓDULO 3. Descripción del grupo y análisis de los objetivos para diseñar un caso
  • El centro y el aula: lugares en los que se puede impartir clase de lengua.
  • Conocimiento del alumnado antes de diseñar un caso.
  • Búsqueda del tema del caso a través del análisis de los objetivos que se quieren conseguir.
  MÓDULO 4. Diseño y exposición del caso
  • Creación de pistas lingüísticas: llamadas y textos anónimos, en papel, por WhatsApp…
  • Diseño de un caso según el cual hemos aprendido sobre la lingüística forense y el aprendizaje de la lengua.
  • Presentación del caso escogido explicando lo que ha pasado.
  • Presentación de los participantes y sospechosos del caso creado.
  • Preguntas e hipótesis (quién y por qué) sobre el caso de que se ha construido partiendo del aprendizaje de la lengua.
  • Evaluación del caso: quién ha sido y lo más importante porque lo ha hecho como clausura de la creación de un caso de lingüística forense.

Horas de duración

30 horas.

Destinatarias

Secundaria

Convocatorias 

En nuestra escuela se hacen convocatorias mensuales. Vamos abriendo convocatorias, más de una a la vez, y cuando se llenan (por grupo) se abren las siguientes.

Precio

40€" ["post_title"]=> string(85) "¿Qué es la lingüística forense? Motiva a tus estudiantes de lengua en secundaria." ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(78) "que-es-la-linguistica-forense-motiva-a-tus-estudiantes-de-lengua-en-secundaria" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-03-24 14:00:48" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-03-24 13:00:48" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> string(1) "0" ["guid"]=> string(58) "https://desigdaprendre.cat/?post_type=product&p=11744" ["menu_order"]=> string(1) "0" ["post_type"]=> string(7) "product" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" } [2]=> object(stdClass)#18568 (23) { ["ID"]=> string(5) "11037" ["post_author"]=> string(1) "1" ["post_date"]=> string(19) "2022-11-15 12:24:44" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2022-11-15 11:24:44" ["post_content"]=> string(3285) "

Nom de l’activitat:

CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA: Què podem fer abans d’agafar el llapis.

Descripció

Aquesta formació està pensada i dissenyada per oferir a les participants una mirada enfocada ens els infants. Farem un pas enrere per recordar un dels processos oblidats, el de la consciència fonològica i reflexionarem com s’està acompanyant l’aprenentatge de la llengua. Aquest pas enrere en portarà a fer grans passos endavant oferint als infants les possibilitats per aprendre al seu ritme, sense presses i sense avançar processos. Començarem amb un pas per la teoria de la consciència fonològica, què és i com poder acompanyar els infants perquè tinguin plena consciència dels fonemes. Per això he separat la consciència en 5 blocs de contingut, passarem per cadascun d’ell, coneixent-los, descobrint la infinitat de propostes que es poden preparar i els materials que les poden acompanyar. A més aprendrem a organitzar-les dins del nostre dia a dia a l’aula i a preparar eines per observar-les i avaluar-les.

Objectius

  • Conèixer què és la consciència fonològica.
  • Descobrir els seus continguts, propostes i materials.
  • Dissenyar propostes que acompanyin els infants en el desenvolupament del llenguatge oral, l’escolta i la parla.
  • Aprendre a avaluar la consciència fonològica en els infants.
  • Aprendre a dissenyar un calendari d’aplicació de les propostes de consciència fonològica.

Continguts

Mòdul 1: “La consciència fonològica”.
  • La consciència fonològica.
  • La consciència fonològica i el nou currículum.
  • L’espai preparat.
Mòdul 2: “Els jocs d’escolta”.
  • Els jocs d’escolta.
  • Propostes de jocs d’escolta.
  • Materials de jocs d’escolta.
  • Disseny, organització i avaluació dels jocs d’escolta.
Mòdul 3: “Les rimes, les paraules i les frases”.
  • Les rimes.
  • Propostes de rimes.
  • Materials de rimes.
  • Disseny, organització i avaluació de les rimes.
Mòdul 4: “Les síl·labes”.
  • Les síl·labes.
  • Propostes de síl·labes.
  • Materials de síl·labes.
  • Disseny, organització i avaluació de les síl·labes.
Mòdul 5: “Els fonemes”.
  • Els fonemes.
  • Propostes de fonemes.
  • Materials de fonemes.
  • Disseny, organització i avaluació de fonemes.
  • I a primer de primària què?

Hores de durada

40 hores

Destinatàries

Infantil (3-6) i primària (CI)

Convocatòries

A la nostra escola es fan convocatòries de tots els cursos cada mes. Sempre hi ha dues activades per fer la matrícula, les dels dos mesos següents al que estiguem en aquell moment, fins a omplir grup.

Preu

50€" ["post_title"]=> string(68) "CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA: Què podem fer abans d’agafar el llapis." ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(60) "consciencia-fonologica-que-podem-fer-abans-dagafar-el-llapis" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-03-23 07:49:08" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-03-23 06:49:08" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> string(1) "0" ["guid"]=> string(58) "https://desigdaprendre.cat/?post_type=product&p=11037" ["menu_order"]=> string(1) "0" ["post_type"]=> string(7) "product" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" } [3]=> object(stdClass)#18552 (23) { ["ID"]=> string(5) "10076" ["post_author"]=> string(1) "1" ["post_date"]=> string(19) "2022-10-20 09:33:16" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2022-10-20 07:33:16" ["post_content"]=> string(5150) "

Nom de l’activitat:

Ens iniciem a llegir i escriure: paper, llapis, lletres i molt més…

Descripció

Al llarg de l’educació infantil i en els primers cursos de l’educació primària es desenvolupa un dels processos d’aprenentatge més importants: la lectoescriptura. Aquest procés és la base de l’aprenentatge que es dóna a l’escola i, en general, a la nostra vida diaria. Les lletres ens envolten.  Una mirada general, una  base pràctica i teòrica de com conquistar el codi escrit des de una mirada respectuosa cap a l’infant, tenint en compte les necessitats reals a l’aprendre a llegir i escriure. Amb propostes significatives, pràctiques i vivencials per dur a la pràctica de forma interdisciplinar a la nostra aula tot tenint en compte els diferents nivells maduratius dels nostres nens i nenes partint dels seus interessos. 

Objectius

  • Tenir present el procés natural dels infants vers la lectura i l'escriptura. 
  • Posar en práctica diferents propostes de lectura i escriptura tenint en compte el nivell de desenvolupament de l'infant. Propostes manipulatives, significatives i vivencials. 
  • Conèixer diferents recursos per poder avaluar  el procés de la lectoescriptura. El paper de l'adult en aquest procés.
  • Crear referents d'aula significatius pels infants. 
  • Conèixer els racons d'aprenentatge per treballar aspectes de llengua i presentar l'ortografia en els primers cursos de primària. 

Continguts

Mòdul 1: Què és llegir i escriure?
  • Què és llegir i escriure?
  • El procés natural de la lectoescriptura: des de que coneixen les lletres fins la conquista de la lectoescriptura.
  • Els mètodes d’escriptura i lectura. Qué ens diu la neuroeducació amb estudis recents. 
  • Què diu el nou currículum d’infantil sobre el procés de la lectoescriptura?
  • I el de primària?
Mòdul 2: Posant en pràctica:
  • Propostes de lectoescriptura i materials:
  • Per conèixer les lletres, les paraules i petits textos tot manipulant.
  • Com treballar l’ortografia en els primers cursos de primària d’una manera amena.
  • Com tenir i fer referents d’aula significatius pel grup. La importància d'aquests. 
Mòdul 3: Posant fil a l’agulla:
  • L’avaluació de la lectoescriptura. Maneres d’avaluar i diferents recursos a tenir en compte.
  • El paper de l’adult en aquest procés. Acompanyant, observant, adaptant les propostes a tot l’alumnat per potenciar les seves habilitats. 
  • Llibres per treballar la lectoescriptura per tenir a la biblioteca d’aula i poder fer fils conductors.
  • Racons de llengua per posar a la pràctica de manera significativa la lectoescriptura.
  • Tipus de lletra: pal, lligada, impremta? 

Hores de durada

30 hores

Destinatàries

Infantil (P5) i primària (CI)

Convocatòries

A la nostra escola es fan convocatòries de tots els cursos cada mes. Sempre hi ha dues activades per fer la matrícula, les dels dos mesos següents al que estiguem en aquell moment, fins a omplir grup.

Preu

40€" ["post_title"]=> string(70) "Ens iniciem a llegir i escriure: paper, llapis, lletres i molt més…" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(63) "ens-iniciem-a-llegir-i-escriure-paper-llapis-lletres-i-molt-mes" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-03-17 21:42:27" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-03-17 20:42:27" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> string(1) "0" ["guid"]=> string(58) "https://desigdaprendre.cat/?post_type=product&p=10076" ["menu_order"]=> string(1) "0" ["post_type"]=> string(7) "product" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" } [4]=> object(stdClass)#18557 (23) { ["ID"]=> string(4) "8617" ["post_author"]=> string(1) "1" ["post_date"]=> string(19) "2022-09-16 18:48:53" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2022-09-16 16:48:53" ["post_content"]=> string(6934) "

Nom de l’activitat:

Escriptura terapèutica

Descripció:

Aquesta formació pretén que els docents puguin incorporar a les seves aules l’escriptura com a eina de treball expressiu, terapèutic, per treballar problemes o dificultat, així com a potenciar l’autoconeixement i creixement personal. Es tracta de donar eines i coneixements a les docents sobre la psicologia per tal de que puguin aplicar-ho a l’aula amb un mètode totalment apte per a tota persona com és l’escriptura. A partir del pas a secundària l'alumnat necessita maneres de poder expressar inquietuds, malestar emocional,  i aprendre a reestructurar el seu pensament per la gestió de problemes i dificultats. Es tracta d’una etapa plena de canvis i nous reptes en la que floreixen problemàtiques bloquejades o que no saben com poden gestionar. Aquesta és una manera de poder treballar en profunditat i de forma privada amb ells i elles, preservant la seva intimitat. Es proposa l’estudi detallat de diferents mètodes molt diversos entre elles per tal de donar un bagatge interessant a les docents, que poden valorar i aplicar als casos que creguin més convenients. Es proposen activitats totalment pràctiques, les docents hauran d’escriure i reflexionar sobre elles mateixes, així podran viure de primera mà l’experiència de l’escriptura com a teràpia. 

Objectius

  • Aprendre la funció de l’escriptura com a teràpia i com a eina d’autoconeixement i creixement personal.
  • Practicar l’expressió mental en diferents vessants a través de l’escriptura.
  • Conèixer mètodes i pràctiques concretes per treballar diferents aspectes psicològics: l’expressió emocional, la interpretació de somnis, la consciència i la teràpia cognitiva-conductual.
  • Aprendre a treballar l’escriptura terapèutica a través de les seves fases.
Continguts  Mòdul 1: L’escriptura com a teràpia
  • L’efecte terapèutic de l’escriptura i les seves funcions.
  • La importància de l’expressió emocional.
  • Els desbloqueig de les emocions atrapades.
  • Tècniques d’escriptura més rellevants.
  • L’experiment d’escriptura de James Pennebaker.
  • Les fases del treball en escriptura terapèutica.
  • Pràctica d’escriptura expressiva.
  Mòdul 2: Diari de somnis
  • L’accés a la informació inconscient a través dels somnis.
  • El treball d’autoconeixement a través dels somnis.
  • La metàfora de l’iceberg i els mecanismes de defensa inconscients. 
  • Elements a tenir en compte en el registre de somnis.
  • Guia per a la interpretació de somnis i la seva simbologia.
  • Pràctica d’escriptura i interpretació d’un somni.
  Mòdul 3: Diari conscient
  • La mirada interior.
  • El treball de consciència plena o mindfulness.
  • Donar-nos permís per respondre a les nostres necessitats.
  • Treball sobre les emocions, els aprenentatges, l’agraïment, esperances i pors i l’espai en blanc.
  • Pràctica d’escriptura d’un diari conscient.
  Mòdul 4: Diari terapèutic
  • El mètode cognitiu-conductual.
  • Procés pel qual condicionem la nostra visió del món.
  • El treball de psicoteràpia breu, centrada en solucions.
  • El procés de pensament.
  • Cas pràctic sobre ansietat generalitzada.
  • Pràctica del mètode cognitiu-conductual d’una dificultat o problema.

Hores de durada

40 hores

Destinatàries

Secundaria i batxillerat

Convocatòries

A la nostra escola es fan convocatòries de tots els cursos cada mes. Sempre hi ha dues o més activades per fer la matrícula, les dels dos mesos següents al que estiguem en aquell moment, fins a omplir grup. Pots trobar algun grup ja complert o alguns que encara queden uns mesos per a que s'estrenin.

Preu

50€  " ["post_title"]=> string(23) "Escriptura terapèutica" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(22) "escriptura-terapeutica" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-03-13 15:51:08" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-03-13 14:51:08" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> string(1) "0" ["guid"]=> string(57) "https://desigdaprendre.cat/?post_type=product&p=8617" ["menu_order"]=> string(1) "0" ["post_type"]=> string(7) "product" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" } [5]=> object(stdClass)#18565 (23) { ["ID"]=> string(4) "6719" ["post_author"]=> string(1) "1" ["post_date"]=> string(19) "2022-08-13 12:49:04" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2022-08-13 10:49:04" ["post_content"]=> string(4374) "

Nom de l’activitat:

Recursos de Ioga per l’aula

Descripció

"Els meus i meves alumnes no poden estar quiets a la cadira!; Les meves no escolten!; No callen!; No són capaços ni capaces de mantenir l'atenció!; No em sap explicar què li passa!; Em diu que no es pot controlar!..." Aquestes són algunes de les observacions que ben segur més d'un cop hem compartit entre nosaltres respecte a l'alumnat i que com a docents ens neguitegen. Vivim en una societat regida per la immediatesa i aquest fet determina molt el nostre fer a l'aula com a docents i la manera que tenen els i les nostres alumnes de relacionar-se amb ells i elles i amb els altres. Ja ho diu Joan Domènech al seu llibre Elogi de l'Educació Lenta: "L'Educació necessita un model de paciència, tranquil·litat i lentitud", i actualment es fa difícil educar des d'aquesta perspectiva.  Per aquest motiu he creat aquest curs de Recursos de Ioga per l'aula, perquè s'ha de començar a fomentar la introducció de la pràctica del ioga dins l'àmbit educatiu, ja que la pràctica d'aquesta disciplina mil·lenària aporta benestar físic, mental i emocional i ho fa des d’una perspectiva respectuosa, igualitària, tranquil.la i lenta. Fer ioga a l'aula és el millor regal que podem oferir als i les nostres alumnes perquè és una pràctica de la qual tothom treu un benefici, alumnes i docents. "El ioga és transformador. No només canvia la nostra manera de veure les coses, sinó que transforma la persona que veu." (B.K.S. Iyengar)

Objectius

  • Introducció als orígens del ioga.
  • Conèixer els beneficis que aporta el ioga als infants.
  • Donar eines, estratègies i recursos per acostar la pràctica del ioga a les aules.
  • Requisits: No cal haver practicat ioga.

Continguts

Mòdul 1: El ioga En aquest mòdul ens acostarem als orígens del ioga de manera senzilla i entendrem la importància d’aquesta disciplina mil·lenària. A més més, farem una petita classificació de les modalitats del ioga i intentarem desmuntar els prejudicis que l’envolten.
  • Què és el ioga?
  • Modalitats/tipus
  • Prejudicis
  • Tips! Recomanació de material i/o recursos per les docents relacionat amb el mòdul.
Mòdul 2: El ioga i els infants A partir de conèixer què és el ioga en el mòdul anterior, descobrim quins són els múltiples beneficis que aporta als nostres infants, i a més a més, desgranarem què passa a cada etapa escolar quan intervé el ioga.
  • Beneficis
  • El Ioga a l’etapa d'Educació Infantil
  • El Ioga a l’etapa d’Educació Primària
  • Tips! Recomanació de material i/o recursos per les docents relacionat amb el mòdul.
Mòdul 3: El ioga a l’escola Com podem integrar el ioga a l’escola? En aquest mòdul parlem de quins són els elements més essencials per poder introduir la pràctica de ioga a les nostres aules.
  • Espais i Ràtios
  • Material
  • Estructura d’una pràctica
  • Tips! Recomanació de material i/o recursos per les docents relacionat amb el mòdul.
Mòdul 4: Practiquem (aquest mòdul és totalment pràctic i consisteix en la creació) En aquest últim mòdul es posaran en pràctica tot el que s’ha après en els mòduls 1-3 i s’haurà de crear una pràctica de ioga per durla a terme.

Hores de durada

30 hores

Destinatàries

Infantil i Primària

Convocatòries

A la nostra escola es fan convocatòries de tots els cursos cada mes. Sempre hi ha dues activades per fer la matrícula, les dels dos mesos següents al que estiguem en aquell moment, fins a omplir grup.

Preu

40€" ["post_title"]=> string(29) "Recursos de Ioga per l’aula" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(26) "recursos-de-ioga-per-laula" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-03-09 18:28:08" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-03-09 17:28:08" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> string(1) "0" ["guid"]=> string(57) "https://desigdaprendre.cat/?post_type=product&p=6719" ["menu_order"]=> string(1) "0" ["post_type"]=> string(7) "product" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" } [6]=> object(stdClass)#18558 (23) { ["ID"]=> string(4) "6701" ["post_author"]=> string(1) "1" ["post_date"]=> string(19) "2022-08-13 11:35:48" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2022-08-13 09:35:48" ["post_content"]=> string(5473) "

Nom de l’activitat:

Estratègies de comprensió lectora per a formar lectors i lectores competents

Descripció

Vols saber estratègies per a treballar la comprensió lectora amb l'alumnat, per a donar resposta a una necessitat actual, que va més enllà de l’àmbit acadèmic? El primer pas perquè els nens i nenes esdevinguin lectors i lectores competents és motivar-los per la lectura, i això ho podem fer possible canviant la manera tradicional de treballar la comprensió, tot apostant perquè l’alumnat tingui un  paper actiu i on la interacció oral esdevingui clau per aprendre. Al llarg del curs veurem diferents maneres per explotar la lectura al màxim i que aquesta sigui accessible a tots i totes, sense que ningú es quedi enrere. Per a cada mòdul es presentarà el contingut de manera audiovisual i s’haurà de completar una tasca oberta per aplicar els coneixements treballats: En el mòdul 1 es tractarà el concepte de comprensió lectora en profunditat i es presentaran les diferents possibilitats per a treballar-la a l’aula englobant totes les dimensions (literal, inferencial, reorganitzativa i crítica). A més, es posarà especial èmfasi en la importància d’activar els coneixements previs de l’alumnat i de la seva familiarització amb el vocabulari del text.    El mòdul 2 iniciarà amb els elements clau per a treballar la comprensió lectora de manera motivadora i seguirà amb els diferents objectius que podem plantejar a l’hora de llegir un text. Per últim, es detallaran estratègies de lectura a partir de propostes pràctiques aplicables a l’aula i s’exposarà l’eficàcia de les tasques híbrides per a treballar la comprensió lectora. En el mòdul 3 passarem a parlar de com guiar i avaluar el procés de comprensió lectora, tot detallant possibles formes d’interacció, d’intervenció i suports. També s’oferirà una guia per assegurar un disseny òptim de les pràctiques de comprensió lectora, la qual es pot emprar per avaluar la pròpia pràctica docent. Finalment, en acabar els tres mòduls haureu de dur a terme una retroacció (feedback) constructiva a través de l’eina Padlet per tal de compartir els aprenentatges realitzats, els aspectes que es consideren positius del curs i les possibles millores per aplicar en futures edicions d’aquest. També haurà de contestar una enquesta de satisfacció del curs.

Objectius

  • Conèixer diferents maneres per a treballar cada dimensió de la comprensió lectora (literal, inferencial, reorganitzativa i crítica).
  • Utilitzar estratègies de comprensió lectora abans, durant i després de la lectura en una intervenció d’aula.
  • Dissenyar un suport per a guiar la comprensió lectora i la posterior avaluació.

Continguts

Mòdul 1. Com podem treballar la comprensió lectora per a formar lectors i lectores competents?
  • Comprendre, més enllà de saber llegir.
  • Tipus de textos per a treballar la comprensió lectora.
  • Ingredients per a una bona comprensió lectora: els coneixements previs i el vocabulari.
  • Definició i aplicació dels quatre tipus de comprensió lectora.
  Mòdul 2. Com abordar la comprensió lectora a l’aula de manera motivadora?
  • El factor motivacional a l’hora de llegir.
  • Tipus de lectura en funció dels objectius.
  • Estratègies de comprensió lectora per aplicar abans, durant i després de la lectura.
  • El potencial de les tasques híbrides.
  Mòdul 3. Tipus d’intervencions i suports per a treballar la comprensió lectora.
  • Formes d’interacció per acompanyar el procés lector.
  • Possibles intervencions per a treballar la comprensió lectora a l’escola.
  • Eines i instruments per a donar suport a la comprensió lectora i a la seva avaluació.

Hores de durada

30 hores

Destinatàries

Primària

Convocatòries

A la nostra escola es fan convocatòries de tots els cursos cada mes. Sempre hi ha dues activades per fer la matrícula, les dels dos mesos següents al que estiguem en aquell moment, fins a omplir grup.

Preu

40€" ["post_title"]=> string(78) "Estratègies de comprensió lectora per a formar lectors i lectores competents" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(76) "estrategies-de-comprensio-lectora-per-a-formar-lectors-i-lectores-competents" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-03-09 18:14:02" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-03-09 17:14:02" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> string(1) "0" ["guid"]=> string(57) "https://desigdaprendre.cat/?post_type=product&p=6701" ["menu_order"]=> string(1) "0" ["post_type"]=> string(7) "product" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" } [7]=> object(stdClass)#18561 (23) { ["ID"]=> string(4) "6189" ["post_author"]=> string(1) "1" ["post_date"]=> string(19) "2022-08-02 08:12:28" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2022-08-02 06:12:28" ["post_content"]=> string(3613) "

Nom de l’activitat:

I abans de llegir i escriure què?

Descripció

Voleu descobrir quin és el procés que els infants han de seguir per estar preparats per fer el pas cap a la lectoescriptura tenint en compte els diferents ritmes maduratius? Aprendrem què cal treballar abans de llegir i escriure com poden ser els processos cognitius bàsics, les habilitats comunicatives, la coordinació oculomotriu, el traç, el gest gràfic i la consciència fonològica. A través del treball manipulatiu i vivencial que tot infant ha de fer abans de llegir i escriure per dur a terme tant a les aules d'educació infantil (0-6) i cicle inicial, com a casa. Creareu propostes manipulatives prèvies a la lectoescriptura per a partir de les funcions bàsiques: la memòria, la percepció i l'atenció, la motricitat fina, el traç, la consciència fonològica, així com el nom propi. A més en els últims mòduls es dissenyaran propostes manipulatives prèvies a la lectoescriptura. Al llarg del curs es duen a terme tasques sobre els continguts donats i també fòrums de debat i reflexió. Tindreu a l'abast vídeos i lectures interessants per poder ampliar la visió i els coneixements.

Objectius

  • Donar valor a tot el treball manipulatiu i vivencial que tot infant ha de fer abans de llegir i escriure.
  • Especificar el procés que els infants han de seguir per estar preparats per fer el pas cap a la lectoescriptura tenint en compte els diferents ritmes maduratius.
  • Aprendre a crear propostes manipulatives prèvies a la lectoescriptura.
  • Crear un recull de propostes per dur a terme a l'aula en base als continguts del curs.

Continguts

Mòdul 1: El camí cap a la lectoescriptura.
  • Procés que els infants han de seguir per estar preparats per fer el pas cap a la lectoescriptura.
  • Les habilitats comunicatives: l’expressió i la comprensió oral.
  • Desenvolupament de la coordinació ull mà.
Mòdul 2: I abans de començar el camí?
  • Les funcions bàsiques de l’aprenentatge: la memòria, la percepció i l’atenció.
  • Propostes manipulatives prèvies a la lectoescriptura per a treballar les funcions bàsiques de l’aprenentatge.
  • Evolució de la motricitat fina en els infants.
  • Propostes de jocs per millorar la motricitat fina.
Pràctiques:
  1. Creació per part de l’alumnat d’una proposta per a treballar les funcions bàsiques de l’aprenentatge.
  2. Creació per part de l’alumnat d’una proposta de joc per millorar la motricitat fina.
Mòdul 3: Caminant cap a la lectoescriptura.
  • Treball del traç i domini del gest gràfic.
  • Propostes manipulatives per a treballar el traç.
  • Què és la consciència fonològica?
  • Propostes manipulatives per a estimular la consciència fonològica.
  • Comencem a treballar la lectoescriptura a partir del nom propi.

Hores de durada

30 hores

Destinatàries

Escola bressol i Infantil (0-6)

Convocatòries

A la nostra escola es fan convocatòries de tots els cursos cada mes. Sempre hi ha dues activades per fer la matrícula, les dels dos mesos següents al que estiguem en aquell moment, fins a omplir grup.

Preu

40€" ["post_title"]=> string(34) "I abans de llegir i escriure què?" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(32) "i-abans-de-llegir-i-escriure-que" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-03-21 19:52:40" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-03-21 18:52:40" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> string(1) "0" ["guid"]=> string(57) "https://desigdaprendre.cat/?post_type=product&p=6189" ["menu_order"]=> string(1) "0" ["post_type"]=> string(7) "product" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" } [8]=> object(stdClass)#18556 (23) { ["ID"]=> string(4) "3123" ["post_author"]=> string(1) "1" ["post_date"]=> string(19) "2022-05-12 17:27:13" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2022-05-12 15:27:13" ["post_content"]=> string(3458) "

Curs impartit en anglès/Curso impartido en inglés

Nombre de la actividad:

TOOLS & STRATEGIES To Make English useful in the classroom

Descripción

En este curso encontraras ideas y recursos prácticos para aplicar en el aula de inglés. Su objetivo principal es ayudarte a diseñar clases amenas y dinámicas para que tus alumnos y alumnas aprendan inglés a la vez que disfrutan a través de juegos, canciones y cuentos. Si bien se ofrecen recursos pueden ser adaptados a toda la etapa de primaria, el curso está dirigido a maestros de inglés que buscan estrategias y recursos para aplicar en las aulas de infantil y primer ciclo de primaria. En cada módulo se pedirá al alumnado que participe a través de preguntas abiertas para reflexionar sobre las diferentes prácticas y recursos. Además, se incluyen algunos materiales y recursos descargables listos para usar en el aula.

_____________________________

In this course you’ll find ideas and practical resources to apply in your classroom. Its main objective is to help you design entertaining and dynamic classes so that your students learn English while they enjoy themselves through games, songs and stories. Although the resources that are offered that can be adapted to the entire primary stage, the course is aimed at English teachers who are looking for strategies and resources to apply in Early Years and the first cycle of Primary Education. In each module, students will be asked to participate through open questions about the different practices and resources. It also includes some downloadable materials and resources ready to use in the classroom.

Objetivos

  • To learn new strategies to implement in the English classroom
  • To learn the importance of routines in the English classroom.
  • Design an English lesson using the ideas and strategies taught during the course.

Contenidos

Block 1: Making English useful and fun
  • What are we going to learn?
  • How can we make English more meaningful?
Block 2: Daily routines
  • How to start?
  • Routines in Early Years (3-6 years old)
  • Routines in Primary (6-12 years old)
  • Tips to save you time
Block 3. Storytelling and Songs
  • Why use stories?
  • How to use stories to teach English?
  • Why songs and how?
Block 4. Games
  • Why play matters
  • Games to use in your classroom
      • Games in Early Years
      • Games in Primary

Duración

30 horas

Destinatarias

Infantil y primaria (CI)

Próximas convocatorias

En nuestra escuela se realizan convocatorias de todos los cursos cada mes. Siempre hay más de una activada para realizar la matrícula, hasta llenar grupo. Si veis alguna vez que no está la convocatoria que queréis es porque se ha cerrado grupo ya, ha llegado a su tope. Por tanto se abren las siguientes fechas para matricularse.

Precio

40€

Para más información

Si quieres saber quién imparte el curso o estar al día de todas las novedades de la escuela visita nuestro Instagram @desig_daprendre" ["post_title"]=> string(58) "TOOLS & STRATEGIES To Make English useful in the classroom" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(56) "tools-strategies-to-make-english-useful-in-the-classroom" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-03-25 18:20:08" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-03-25 17:20:08" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> string(1) "0" ["guid"]=> string(57) "https://desigdaprendre.cat/?post_type=product&p=3123" ["menu_order"]=> string(1) "0" ["post_type"]=> string(7) "product" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" } [9]=> object(stdClass)#18540 (23) { ["ID"]=> string(4) "3106" ["post_author"]=> string(1) "1" ["post_date"]=> string(19) "2022-05-12 16:22:04" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2022-05-12 14:22:04" ["post_content"]=> string(3955) "

Curs impartit en castellà/Curso impartido en castellano

Nombre de la actividad:

Jolly Phonics: cómo introducir la lectoescritura en inglés.

Descripción

Jolly Phonics es un método de enseñanza de lecto-escritura en inglés que utiliza la metodología Synthetic Phonics (fonética sintética semántica). Es la forma en la que los niños anglosajones aprenden a leer y a escribir en los centros infantiles y colegios. Se enseña la lectoescritura en inglés de una manera multisensorial, divertida y atractiva. Es un método que funciona especialmente bien con los niños y niñas de habla hispana que están aprendiendo este idioma como segunda o tercera lengua. Para los docentes, es una metodología que facilita la enseñanza y el buen ambiente en el aula. Entre otras bondades, es perfecta para ayudar al alumnado que presenta dislexia u otras dificultades de aprendizaje. Los niños y niñas aprenden a leer y a escribir usando el tacto, la vista, el oído, el movimiento y siendo parte activa de ese aprendizaje. En este formación tendrás todas las herramientas para que la enseñanza sea sin frustraciones, divertida y respetuosa. Accederás a recursos e información muy útil para poder sentirte segura en el aula. Verás ejemplos prácticos, actividades, juegos, canciones y todos los recursos necesarios para utilizar en el aula de una forma activa y participativa.

Objetivos

  • Conocer de forma práctica el método de enseñanza de la lectoescritura en inglés, que utiliza la metodología Synthetic Phonics (fonética sintética semántica).
  • Aprender la metodologia para que los niños y niñas aprendan los sonidos del inglés de una manera multisensorial, divertida y atractiva.
  • Trabajar las cinco habilidades básicas para leer y escribir en inglés: aprender los 42 sonidos básicos del método Jolly Phonics, aprender la forma correcta de escribir, aprender a sintetizar los sonidos para poder leer palabras regulares y básicas.
  • Cursar palabras complejas y aspectos ortográficos de la lengua inglesa.
  • Recursos y actividades para utilizar en el aula de forma activa y participativa.

Contenidos

Módulo 1: Lectoescritura en Inglés
  • Synthetic Phonics y otros métodos de lectoescritura
  • La Conciencia Fonológica
  • El proceso de lectoescritura en inglés
  • Las 5 Habilidades Básicas del método.
Módulo 2: Aprendizaje – Enseñanza activa de Jolly Phonics
  • Aprender los sonidos del inglés – Juegos y actividades prácticas
  • Formación de las grafías – juegos y actividades prácticas
  • Introducción a las “Tricky Words” – juegos y actividades prácticas
  • Las vocales – juegos y actividades prácticas
Módulo 3. Blending & Segmenting
  • Juegos y actividades prácticas de lectura
  • Juegos y actividades prácticas de identificación de sonidos
  • El papel del docente, observación, evaluación, planificación y temporalizaciones a la hora de la práctica del método.
  • Preguntas Frecuentes
  • Materiales y recursos útiles

Duración

30 horas

Destinatarias

Infantil y primaria

Próximas convocatorias

En nuestra escuela se realizan convocatorias de todos los cursos cada mes. Siempre hay más de una activada para realizar la matrícula, hasta llenar grupo. Si veis alguna vez que no está la convocatoria que queréis es porque se ha cerrado grupo ya, ha llegado a su tope. Por tanto se abren las siguientes fechas para matricularse.

Precio

40€

Para más información

Si quieres saber quién imparte el curso o estar al día de todas las novedades de la escuela visita nuestro Instagram @desig_daprendre" ["post_title"]=> string(61) "Jolly Phonics: cómo introducir la lectoescritura en inglés." ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(13) "jolly-phonics" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-03-07 18:58:16" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-03-07 17:58:16" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> string(1) "0" ["guid"]=> string(57) "https://desigdaprendre.cat/?post_type=product&p=3106" ["menu_order"]=> string(1) "0" ["post_type"]=> string(7) "product" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" } }