Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Infància
Cursos adreçats a l'etapa 0-3
array(2) {
[0]=>
object(stdClass)#18504 (23) {
["ID"]=>
string(4) "8608"
["post_author"]=>
string(1) "1"
["post_date"]=>
string(19) "2022-09-16 18:27:01"
["post_date_gmt"]=>
string(19) "2022-09-16 16:27:01"
["post_content"]=>
string(4575) "
Nom de l’activitat:
Transformant espais d’aprenentatge. L’experiència educativa de l’infant a través de l’espai i els materials.Descripció:
Aquesta formació va enfocada a oferir als equips docents eines i recursos per poder dissenyar espais d’aprenentatge que donin resposta a les necessitats dels infants i permetin perseguir uns objectius d’aprenentatge a través de l’experiència i la vinculació amb l’espai. S’aprofundiran en criteris pedagògics, metodològics i estètics per aconseguir que el disseny de l’espai ofereixi una experiència d’aprenentatge real per als infants. La formació s’inicia amb una reflexió sobre la importància del disseny de l’espai a les escoles i va aprofundint en els diferents criteris i decisions que caldrà anar prenent per aconseguir un espai que acompanyi l’experiència educativa dels infants. Durant tota l’experiència formativa, l’alumnat serà acompanyat per diferents guies i “feedbacks” per poder anar creant un disseny d’aula que doni resposta a la seva realitat.Objectius
- Reflexionar sobre la importància de l’estètica a les aules.
- Transformar espais escolars en espais d’aprenentatge a partir del disseny i dels materials que s’hi ofereixen.
- Dissenyar una aula a partir de criteris pedagògics, metodològics i estètics.
- L’experiència educativa dels infants a través dels espais.
- Referents pedagògics que han confiat en l’espai com a mitjà educatiu.
- Metodologia i espais, dos elements inseparables.
- Espais dissenyats a través de la mirada de la infància.
- Criteris estètics per al disseny d’un espai d’aprenentatge.
- Tria de materials.
- Organització i ús de materials i elements.
- Espais d’aprenentatge que donen resposta a les necessitats dels infants
- Els objectius curriculars darrere de cada espai.
- Les possibilitats d’una aula: l’esbós del disseny, eines i criteris.
- L’organització de materials i recursos a cada espai.
- L’avaluació i seguiment de l’espai.
Hores de durada
30 horesDestinatàries
Infantil i Primària (CI)Convocatòries
A la nostra escola es fan convocatòries de tots els cursos cada mes. Sempre hi ha dues o més activades per fer la matrícula, les dels dos mesos següents al que estiguem en aquell moment, fins a omplir grup. Pots trobar algun grup ja complert o alguns que encara queden uns mesos per a que s'estrenin.Preu
40€ " ["post_title"]=> string(118) "Transformant espais d’aprenentatge. L’experiència educativa de l’infant a través de l’espai i els materials." ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(102) "transformant-espais-daprenentatge-lexperiencia-educativa-de-linfant-a-traves-de-lespai-i-els-materials" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-03-07 17:32:07" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-03-07 16:32:07" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> string(1) "0" ["guid"]=> string(57) "https://desigdaprendre.cat/?post_type=product&p=8608" ["menu_order"]=> string(1) "0" ["post_type"]=> string(7) "product" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" } [1]=> object(stdClass)#21258 (23) { ["ID"]=> string(4) "5279" ["post_author"]=> string(1) "1" ["post_date"]=> string(19) "2022-07-16 11:48:55" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2022-07-16 09:48:55" ["post_content"]=> string(5967) "Nom de l’activitat:
Disseny d’espais i materials a l’escola bressolDescripció:
La finalitat del curs és endinsar-nos en els espais i materials de l’escola i reflexionar sobre el paper que aquests tenen dins del procés d’aprenentatge dels infants. A través del curs reflexionarem sobre com dissenyem els espais i els materials que oferim als infants dins de l’escola bressol per tal de convertir-los en estances a on els petits/es puguin descobrir, investigar, explorar, crear i donar resposta a les seves necessitat i curiositats. Coneixerem el desenvolupament de l’infant dels 0-3, les seves necessitats de joc i, en relació a aquestes, els tipus d’espais que podem crear dins l’estança per donar-hi resposta. També aprofundirem en alguns dels materials més característics d’aquesta etapa: la panera dels tresors, el joc heurístic, els mini mons o la taula de transvasaments. Les activitats pretenen dotar a les educadores i educadores d’eines i estratègies per dissenyar els espais i les propostes de joc que situïn l’infant com a protagonista del seu procés d’aprenentatge. En aquest sentit, les activitats que es proposen al llarg del curs tenen una vessant pràctica i encara seran més significatives si les activitats es centren en algun grup d’alumnes i una estança que coneixem i que és real. Alhora, deixaran espai per a la creativitat i imaginació, ja que la tasca final consistirà en la creació d’un material o la preparació d’una proposta.Objectius
- Reflexionar sobre la importància del primer cicle d’educació infantil.
- Conèixer les etapes del desenvolupament de l’infant dels 0 als 3 anys.
- Promoure el joc com a font d’aprenentatge i copsar quin és el nostre rol com a acompanyants dins d’aquest.
- Reflexionar sobre el paper clau dels espais i materials dins l’aprenentatge dels infants.
- Dissenyar un espai educatiu tenint en compte les característiques i necessitats del grup.
- Conèixer alguns dels materials més representatius de l’escola bressol: la panera dels tresors, el joc heurístic, la taula de transvasaments i els mini mons.
- L’escola bressol: més enllà d’un lloc a on guardar.
- La importància dels espais i materials en el desenvolupament dels nens i nenes.
- El joc com a motor de l’aprenentatge.
- La vida quotidiana com a eix vertebrador de l’escola.
- El desenvolupament de l’infant dels 0-3 anys: desenvolupament psicomotriu, social i comunicació i llenguatge.
- Característiques generals dels espais de l’escola.
- Els diversos espais de l’escola bressol segons les seves necessitats.
- El paper de l’educador/a com a acompanyant dins l’espai.
- Característiques generals dels materials de l’escola bressol.
- Exemples de materials per cadascun dels espais de l’estança.
- Com i quan presentar els materials?
- La panera dels tresors.
- El joc heurístic.
- Les peces soltes.
- La taula de transvasaments.
- Els mini mons.