Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Altres
Descobreix altres tipús de metodologies que implementar a l'aula
array(1) {
[0]=>
object(stdClass)#24427 (23) {
["ID"]=>
string(4) "1335"
["post_author"]=>
string(1) "1"
["post_date"]=>
string(19) "2022-02-24 11:47:24"
["post_date_gmt"]=>
string(19) "2022-02-24 09:47:24"
["post_content"]=>
string(3362) "
Nom de l’activitat:
L’etapa oblidada: 0-3 anys. Fonaments, recursos i avaluacióDescripció
La finalitat del curs és divulgar la importància que té el primer cicle d’educació infantil en el desenvolupament dels infants. L’educació infantil (0-6) no és una etapa obligatòria al nostre país, però tot i així l’escolarització al segon cicle d’infantil (3-6) és molt més alta que a la dels primer cicle (0-3).- Per què l’etapa més important dels nens i nenes és la mes infravalorada i invisibilitzada?
- Què podem fer nosaltres com a educadors/es per canviar la visió de la societat cap a l’etapa dels 0-3 anys?
Objectius
- Conèixer i reflexionar sobre la importància de la primera etapa d’educació infantil.
- Promoure el joc lliure com a mètode d’aprenentatge i comprendre quin és el nostre paper com adults dins d’aquest.
- Proporcionar les eines necessàries per dur a terme una correcta pràctica a l’aula.
- Adquirir i elaborar propostes metodològiques adequades a l’edat evolutiva de l’infant.
- Reflexionar sobre l’avaluació a l’etapa d’infantil.
- Aprendre mètodes de seguiment de l’alumnat per tal de dur a terme una correcta observació i documentació.
Continguts
Mòdul 1: FONAMENTS- Importància dels 0-3. Què ens aporta la primera etapa d’educació infantil?
- Hàbits, rutines i autonomia
- El paper de l’educador/a
- La comunicació amb les famílies i el període d’adaptació
- El joc com a principal mètode d’aprenentatge
- Organització de l’espai i dels materials
- Materials, recursos i metodologies
- Propostes 0-1 anys
- Propostes 1-2 anys
- Propostes 2-3 anys
- Reflexionem sobre l’avaluació. És necessari avaluar?
- La documentació pedagògica
- Observació i acompanyament
- Com fer un bon seguiment de l’alumnat dels 0-3 anys