El món de la lectura

Aprèn a transmetre l'importància de la lectura durant el dia a dia i com implementar-la a l'aula.

array(6) { [0]=> object(stdClass)#16283 (23) { ["ID"]=> string(5) "11037" ["post_author"]=> string(1) "1" ["post_date"]=> string(19) "2022-11-15 12:24:44" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2022-11-15 11:24:44" ["post_content"]=> string(3285) "

Nom de l’activitat:

CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA: Què podem fer abans d’agafar el llapis.

Descripció

Aquesta formació està pensada i dissenyada per oferir a les participants una mirada enfocada ens els infants. Farem un pas enrere per recordar un dels processos oblidats, el de la consciència fonològica i reflexionarem com s’està acompanyant l’aprenentatge de la llengua. Aquest pas enrere en portarà a fer grans passos endavant oferint als infants les possibilitats per aprendre al seu ritme, sense presses i sense avançar processos. Començarem amb un pas per la teoria de la consciència fonològica, què és i com poder acompanyar els infants perquè tinguin plena consciència dels fonemes. Per això he separat la consciència en 5 blocs de contingut, passarem per cadascun d’ell, coneixent-los, descobrint la infinitat de propostes que es poden preparar i els materials que les poden acompanyar. A més aprendrem a organitzar-les dins del nostre dia a dia a l’aula i a preparar eines per observar-les i avaluar-les.

Objectius

  • Conèixer què és la consciència fonològica.
  • Descobrir els seus continguts, propostes i materials.
  • Dissenyar propostes que acompanyin els infants en el desenvolupament del llenguatge oral, l’escolta i la parla.
  • Aprendre a avaluar la consciència fonològica en els infants.
  • Aprendre a dissenyar un calendari d’aplicació de les propostes de consciència fonològica.

Continguts

Mòdul 1: “La consciència fonològica”.
  • La consciència fonològica.
  • La consciència fonològica i el nou currículum.
  • L’espai preparat.
Mòdul 2: “Els jocs d’escolta”.
  • Els jocs d’escolta.
  • Propostes de jocs d’escolta.
  • Materials de jocs d’escolta.
  • Disseny, organització i avaluació dels jocs d’escolta.
Mòdul 3: “Les rimes, les paraules i les frases”.
  • Les rimes.
  • Propostes de rimes.
  • Materials de rimes.
  • Disseny, organització i avaluació de les rimes.
Mòdul 4: “Les síl·labes”.
  • Les síl·labes.
  • Propostes de síl·labes.
  • Materials de síl·labes.
  • Disseny, organització i avaluació de les síl·labes.
Mòdul 5: “Els fonemes”.
  • Els fonemes.
  • Propostes de fonemes.
  • Materials de fonemes.
  • Disseny, organització i avaluació de fonemes.
  • I a primer de primària què?

Hores de durada

40 hores

Destinatàries

Infantil (3-6) i primària (CI)

Convocatòries

A la nostra escola es fan convocatòries de tots els cursos cada mes. Sempre hi ha dues activades per fer la matrícula, les dels dos mesos següents al que estiguem en aquell moment, fins a omplir grup.

Preu

50€" ["post_title"]=> string(68) "CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA: Què podem fer abans d’agafar el llapis." ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(60) "consciencia-fonologica-que-podem-fer-abans-dagafar-el-llapis" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-03-20 17:31:36" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-03-20 16:31:36" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> string(1) "0" ["guid"]=> string(58) "https://desigdaprendre.cat/?post_type=product&p=11037" ["menu_order"]=> string(1) "0" ["post_type"]=> string(7) "product" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" } [1]=> object(stdClass)#21186 (23) { ["ID"]=> string(5) "10076" ["post_author"]=> string(1) "1" ["post_date"]=> string(19) "2022-10-20 09:33:16" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2022-10-20 07:33:16" ["post_content"]=> string(5150) "

Nom de l’activitat:

Ens iniciem a llegir i escriure: paper, llapis, lletres i molt més…

Descripció

Al llarg de l’educació infantil i en els primers cursos de l’educació primària es desenvolupa un dels processos d’aprenentatge més importants: la lectoescriptura. Aquest procés és la base de l’aprenentatge que es dóna a l’escola i, en general, a la nostra vida diaria. Les lletres ens envolten.  Una mirada general, una  base pràctica i teòrica de com conquistar el codi escrit des de una mirada respectuosa cap a l’infant, tenint en compte les necessitats reals a l’aprendre a llegir i escriure. Amb propostes significatives, pràctiques i vivencials per dur a la pràctica de forma interdisciplinar a la nostra aula tot tenint en compte els diferents nivells maduratius dels nostres nens i nenes partint dels seus interessos. 

Objectius

  • Tenir present el procés natural dels infants vers la lectura i l'escriptura. 
  • Posar en práctica diferents propostes de lectura i escriptura tenint en compte el nivell de desenvolupament de l'infant. Propostes manipulatives, significatives i vivencials. 
  • Conèixer diferents recursos per poder avaluar  el procés de la lectoescriptura. El paper de l'adult en aquest procés.
  • Crear referents d'aula significatius pels infants. 
  • Conèixer els racons d'aprenentatge per treballar aspectes de llengua i presentar l'ortografia en els primers cursos de primària. 

Continguts

Mòdul 1: Què és llegir i escriure?
  • Què és llegir i escriure?
  • El procés natural de la lectoescriptura: des de que coneixen les lletres fins la conquista de la lectoescriptura.
  • Els mètodes d’escriptura i lectura. Qué ens diu la neuroeducació amb estudis recents. 
  • Què diu el nou currículum d’infantil sobre el procés de la lectoescriptura?
  • I el de primària?
Mòdul 2: Posant en pràctica:
  • Propostes de lectoescriptura i materials:
  • Per conèixer les lletres, les paraules i petits textos tot manipulant.
  • Com treballar l’ortografia en els primers cursos de primària d’una manera amena.
  • Com tenir i fer referents d’aula significatius pel grup. La importància d'aquests. 
Mòdul 3: Posant fil a l’agulla:
  • L’avaluació de la lectoescriptura. Maneres d’avaluar i diferents recursos a tenir en compte.
  • El paper de l’adult en aquest procés. Acompanyant, observant, adaptant les propostes a tot l’alumnat per potenciar les seves habilitats. 
  • Llibres per treballar la lectoescriptura per tenir a la biblioteca d’aula i poder fer fils conductors.
  • Racons de llengua per posar a la pràctica de manera significativa la lectoescriptura.
  • Tipus de lletra: pal, lligada, impremta? 

Hores de durada

30 hores

Destinatàries

Infantil (P5) i primària (CI)

Convocatòries

A la nostra escola es fan convocatòries de tots els cursos cada mes. Sempre hi ha dues activades per fer la matrícula, les dels dos mesos següents al que estiguem en aquell moment, fins a omplir grup.

Preu

40€" ["post_title"]=> string(70) "Ens iniciem a llegir i escriure: paper, llapis, lletres i molt més…" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(63) "ens-iniciem-a-llegir-i-escriure-paper-llapis-lletres-i-molt-mes" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-03-17 21:42:27" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-03-17 20:42:27" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> string(1) "0" ["guid"]=> string(58) "https://desigdaprendre.cat/?post_type=product&p=10076" ["menu_order"]=> string(1) "0" ["post_type"]=> string(7) "product" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" } [2]=> object(stdClass)#21185 (23) { ["ID"]=> string(4) "8617" ["post_author"]=> string(1) "1" ["post_date"]=> string(19) "2022-09-16 18:48:53" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2022-09-16 16:48:53" ["post_content"]=> string(6934) "

Nom de l’activitat:

Escriptura terapèutica

Descripció:

Aquesta formació pretén que els docents puguin incorporar a les seves aules l’escriptura com a eina de treball expressiu, terapèutic, per treballar problemes o dificultat, així com a potenciar l’autoconeixement i creixement personal. Es tracta de donar eines i coneixements a les docents sobre la psicologia per tal de que puguin aplicar-ho a l’aula amb un mètode totalment apte per a tota persona com és l’escriptura. A partir del pas a secundària l'alumnat necessita maneres de poder expressar inquietuds, malestar emocional,  i aprendre a reestructurar el seu pensament per la gestió de problemes i dificultats. Es tracta d’una etapa plena de canvis i nous reptes en la que floreixen problemàtiques bloquejades o que no saben com poden gestionar. Aquesta és una manera de poder treballar en profunditat i de forma privada amb ells i elles, preservant la seva intimitat. Es proposa l’estudi detallat de diferents mètodes molt diversos entre elles per tal de donar un bagatge interessant a les docents, que poden valorar i aplicar als casos que creguin més convenients. Es proposen activitats totalment pràctiques, les docents hauran d’escriure i reflexionar sobre elles mateixes, així podran viure de primera mà l’experiència de l’escriptura com a teràpia. 

Objectius

  • Aprendre la funció de l’escriptura com a teràpia i com a eina d’autoconeixement i creixement personal.
  • Practicar l’expressió mental en diferents vessants a través de l’escriptura.
  • Conèixer mètodes i pràctiques concretes per treballar diferents aspectes psicològics: l’expressió emocional, la interpretació de somnis, la consciència i la teràpia cognitiva-conductual.
  • Aprendre a treballar l’escriptura terapèutica a través de les seves fases.
Continguts  Mòdul 1: L’escriptura com a teràpia
  • L’efecte terapèutic de l’escriptura i les seves funcions.
  • La importància de l’expressió emocional.
  • Els desbloqueig de les emocions atrapades.
  • Tècniques d’escriptura més rellevants.
  • L’experiment d’escriptura de James Pennebaker.
  • Les fases del treball en escriptura terapèutica.
  • Pràctica d’escriptura expressiva.
  Mòdul 2: Diari de somnis
  • L’accés a la informació inconscient a través dels somnis.
  • El treball d’autoconeixement a través dels somnis.
  • La metàfora de l’iceberg i els mecanismes de defensa inconscients. 
  • Elements a tenir en compte en el registre de somnis.
  • Guia per a la interpretació de somnis i la seva simbologia.
  • Pràctica d’escriptura i interpretació d’un somni.
  Mòdul 3: Diari conscient
  • La mirada interior.
  • El treball de consciència plena o mindfulness.
  • Donar-nos permís per respondre a les nostres necessitats.
  • Treball sobre les emocions, els aprenentatges, l’agraïment, esperances i pors i l’espai en blanc.
  • Pràctica d’escriptura d’un diari conscient.
  Mòdul 4: Diari terapèutic
  • El mètode cognitiu-conductual.
  • Procés pel qual condicionem la nostra visió del món.
  • El treball de psicoteràpia breu, centrada en solucions.
  • El procés de pensament.
  • Cas pràctic sobre ansietat generalitzada.
  • Pràctica del mètode cognitiu-conductual d’una dificultat o problema.

Hores de durada

40 hores

Destinatàries

Secundaria i batxillerat

Convocatòries

A la nostra escola es fan convocatòries de tots els cursos cada mes. Sempre hi ha dues o més activades per fer la matrícula, les dels dos mesos següents al que estiguem en aquell moment, fins a omplir grup. Pots trobar algun grup ja complert o alguns que encara queden uns mesos per a que s'estrenin.

Preu

50€  " ["post_title"]=> string(23) "Escriptura terapèutica" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(22) "escriptura-terapeutica" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-03-13 15:51:08" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-03-13 14:51:08" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> string(1) "0" ["guid"]=> string(57) "https://desigdaprendre.cat/?post_type=product&p=8617" ["menu_order"]=> string(1) "0" ["post_type"]=> string(7) "product" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" } [3]=> object(stdClass)#21184 (23) { ["ID"]=> string(4) "6719" ["post_author"]=> string(1) "1" ["post_date"]=> string(19) "2022-08-13 12:49:04" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2022-08-13 10:49:04" ["post_content"]=> string(4374) "

Nom de l’activitat:

Recursos de Ioga per l’aula

Descripció

"Els meus i meves alumnes no poden estar quiets a la cadira!; Les meves no escolten!; No callen!; No són capaços ni capaces de mantenir l'atenció!; No em sap explicar què li passa!; Em diu que no es pot controlar!..." Aquestes són algunes de les observacions que ben segur més d'un cop hem compartit entre nosaltres respecte a l'alumnat i que com a docents ens neguitegen. Vivim en una societat regida per la immediatesa i aquest fet determina molt el nostre fer a l'aula com a docents i la manera que tenen els i les nostres alumnes de relacionar-se amb ells i elles i amb els altres. Ja ho diu Joan Domènech al seu llibre Elogi de l'Educació Lenta: "L'Educació necessita un model de paciència, tranquil·litat i lentitud", i actualment es fa difícil educar des d'aquesta perspectiva.  Per aquest motiu he creat aquest curs de Recursos de Ioga per l'aula, perquè s'ha de començar a fomentar la introducció de la pràctica del ioga dins l'àmbit educatiu, ja que la pràctica d'aquesta disciplina mil·lenària aporta benestar físic, mental i emocional i ho fa des d’una perspectiva respectuosa, igualitària, tranquil.la i lenta. Fer ioga a l'aula és el millor regal que podem oferir als i les nostres alumnes perquè és una pràctica de la qual tothom treu un benefici, alumnes i docents. "El ioga és transformador. No només canvia la nostra manera de veure les coses, sinó que transforma la persona que veu." (B.K.S. Iyengar)

Objectius

  • Introducció als orígens del ioga.
  • Conèixer els beneficis que aporta el ioga als infants.
  • Donar eines, estratègies i recursos per acostar la pràctica del ioga a les aules.
  • Requisits: No cal haver practicat ioga.

Continguts

Mòdul 1: El ioga En aquest mòdul ens acostarem als orígens del ioga de manera senzilla i entendrem la importància d’aquesta disciplina mil·lenària. A més més, farem una petita classificació de les modalitats del ioga i intentarem desmuntar els prejudicis que l’envolten.
  • Què és el ioga?
  • Modalitats/tipus
  • Prejudicis
  • Tips! Recomanació de material i/o recursos per les docents relacionat amb el mòdul.
Mòdul 2: El ioga i els infants A partir de conèixer què és el ioga en el mòdul anterior, descobrim quins són els múltiples beneficis que aporta als nostres infants, i a més a més, desgranarem què passa a cada etapa escolar quan intervé el ioga.
  • Beneficis
  • El Ioga a l’etapa d'Educació Infantil
  • El Ioga a l’etapa d’Educació Primària
  • Tips! Recomanació de material i/o recursos per les docents relacionat amb el mòdul.
Mòdul 3: El ioga a l’escola Com podem integrar el ioga a l’escola? En aquest mòdul parlem de quins són els elements més essencials per poder introduir la pràctica de ioga a les nostres aules.
  • Espais i Ràtios
  • Material
  • Estructura d’una pràctica
  • Tips! Recomanació de material i/o recursos per les docents relacionat amb el mòdul.
Mòdul 4: Practiquem (aquest mòdul és totalment pràctic i consisteix en la creació) En aquest últim mòdul es posaran en pràctica tot el que s’ha après en els mòduls 1-3 i s’haurà de crear una pràctica de ioga per durla a terme.

Hores de durada

30 hores

Destinatàries

Infantil i Primària

Convocatòries

A la nostra escola es fan convocatòries de tots els cursos cada mes. Sempre hi ha dues activades per fer la matrícula, les dels dos mesos següents al que estiguem en aquell moment, fins a omplir grup.

Preu

40€" ["post_title"]=> string(29) "Recursos de Ioga per l’aula" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(26) "recursos-de-ioga-per-laula" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-03-09 18:28:08" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-03-09 17:28:08" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> string(1) "0" ["guid"]=> string(57) "https://desigdaprendre.cat/?post_type=product&p=6719" ["menu_order"]=> string(1) "0" ["post_type"]=> string(7) "product" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" } [4]=> object(stdClass)#21183 (23) { ["ID"]=> string(4) "6701" ["post_author"]=> string(1) "1" ["post_date"]=> string(19) "2022-08-13 11:35:48" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2022-08-13 09:35:48" ["post_content"]=> string(5473) "

Nom de l’activitat:

Estratègies de comprensió lectora per a formar lectors i lectores competents

Descripció

Vols saber estratègies per a treballar la comprensió lectora amb l'alumnat, per a donar resposta a una necessitat actual, que va més enllà de l’àmbit acadèmic? El primer pas perquè els nens i nenes esdevinguin lectors i lectores competents és motivar-los per la lectura, i això ho podem fer possible canviant la manera tradicional de treballar la comprensió, tot apostant perquè l’alumnat tingui un  paper actiu i on la interacció oral esdevingui clau per aprendre. Al llarg del curs veurem diferents maneres per explotar la lectura al màxim i que aquesta sigui accessible a tots i totes, sense que ningú es quedi enrere. Per a cada mòdul es presentarà el contingut de manera audiovisual i s’haurà de completar una tasca oberta per aplicar els coneixements treballats: En el mòdul 1 es tractarà el concepte de comprensió lectora en profunditat i es presentaran les diferents possibilitats per a treballar-la a l’aula englobant totes les dimensions (literal, inferencial, reorganitzativa i crítica). A més, es posarà especial èmfasi en la importància d’activar els coneixements previs de l’alumnat i de la seva familiarització amb el vocabulari del text.    El mòdul 2 iniciarà amb els elements clau per a treballar la comprensió lectora de manera motivadora i seguirà amb els diferents objectius que podem plantejar a l’hora de llegir un text. Per últim, es detallaran estratègies de lectura a partir de propostes pràctiques aplicables a l’aula i s’exposarà l’eficàcia de les tasques híbrides per a treballar la comprensió lectora. En el mòdul 3 passarem a parlar de com guiar i avaluar el procés de comprensió lectora, tot detallant possibles formes d’interacció, d’intervenció i suports. També s’oferirà una guia per assegurar un disseny òptim de les pràctiques de comprensió lectora, la qual es pot emprar per avaluar la pròpia pràctica docent. Finalment, en acabar els tres mòduls haureu de dur a terme una retroacció (feedback) constructiva a través de l’eina Padlet per tal de compartir els aprenentatges realitzats, els aspectes que es consideren positius del curs i les possibles millores per aplicar en futures edicions d’aquest. També haurà de contestar una enquesta de satisfacció del curs.

Objectius

  • Conèixer diferents maneres per a treballar cada dimensió de la comprensió lectora (literal, inferencial, reorganitzativa i crítica).
  • Utilitzar estratègies de comprensió lectora abans, durant i després de la lectura en una intervenció d’aula.
  • Dissenyar un suport per a guiar la comprensió lectora i la posterior avaluació.

Continguts

Mòdul 1. Com podem treballar la comprensió lectora per a formar lectors i lectores competents?
  • Comprendre, més enllà de saber llegir.
  • Tipus de textos per a treballar la comprensió lectora.
  • Ingredients per a una bona comprensió lectora: els coneixements previs i el vocabulari.
  • Definició i aplicació dels quatre tipus de comprensió lectora.
  Mòdul 2. Com abordar la comprensió lectora a l’aula de manera motivadora?
  • El factor motivacional a l’hora de llegir.
  • Tipus de lectura en funció dels objectius.
  • Estratègies de comprensió lectora per aplicar abans, durant i després de la lectura.
  • El potencial de les tasques híbrides.
  Mòdul 3. Tipus d’intervencions i suports per a treballar la comprensió lectora.
  • Formes d’interacció per acompanyar el procés lector.
  • Possibles intervencions per a treballar la comprensió lectora a l’escola.
  • Eines i instruments per a donar suport a la comprensió lectora i a la seva avaluació.

Hores de durada

30 hores

Destinatàries

Primària

Convocatòries

A la nostra escola es fan convocatòries de tots els cursos cada mes. Sempre hi ha dues activades per fer la matrícula, les dels dos mesos següents al que estiguem en aquell moment, fins a omplir grup.

Preu

40€" ["post_title"]=> string(78) "Estratègies de comprensió lectora per a formar lectors i lectores competents" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(76) "estrategies-de-comprensio-lectora-per-a-formar-lectors-i-lectores-competents" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-03-09 18:14:02" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-03-09 17:14:02" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> string(1) "0" ["guid"]=> string(57) "https://desigdaprendre.cat/?post_type=product&p=6701" ["menu_order"]=> string(1) "0" ["post_type"]=> string(7) "product" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" } [5]=> object(stdClass)#21182 (23) { ["ID"]=> string(4) "6189" ["post_author"]=> string(1) "1" ["post_date"]=> string(19) "2022-08-02 08:12:28" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2022-08-02 06:12:28" ["post_content"]=> string(3613) "

Nom de l’activitat:

I abans de llegir i escriure què?

Descripció

Voleu descobrir quin és el procés que els infants han de seguir per estar preparats per fer el pas cap a la lectoescriptura tenint en compte els diferents ritmes maduratius? Aprendrem què cal treballar abans de llegir i escriure com poden ser els processos cognitius bàsics, les habilitats comunicatives, la coordinació oculomotriu, el traç, el gest gràfic i la consciència fonològica. A través del treball manipulatiu i vivencial que tot infant ha de fer abans de llegir i escriure per dur a terme tant a les aules d'educació infantil (0-6) i cicle inicial, com a casa. Creareu propostes manipulatives prèvies a la lectoescriptura per a partir de les funcions bàsiques: la memòria, la percepció i l'atenció, la motricitat fina, el traç, la consciència fonològica, així com el nom propi. A més en els últims mòduls es dissenyaran propostes manipulatives prèvies a la lectoescriptura. Al llarg del curs es duen a terme tasques sobre els continguts donats i també fòrums de debat i reflexió. Tindreu a l'abast vídeos i lectures interessants per poder ampliar la visió i els coneixements.

Objectius

  • Donar valor a tot el treball manipulatiu i vivencial que tot infant ha de fer abans de llegir i escriure.
  • Especificar el procés que els infants han de seguir per estar preparats per fer el pas cap a la lectoescriptura tenint en compte els diferents ritmes maduratius.
  • Aprendre a crear propostes manipulatives prèvies a la lectoescriptura.
  • Crear un recull de propostes per dur a terme a l'aula en base als continguts del curs.

Continguts

Mòdul 1: El camí cap a la lectoescriptura.
  • Procés que els infants han de seguir per estar preparats per fer el pas cap a la lectoescriptura.
  • Les habilitats comunicatives: l’expressió i la comprensió oral.
  • Desenvolupament de la coordinació ull mà.
Mòdul 2: I abans de començar el camí?
  • Les funcions bàsiques de l’aprenentatge: la memòria, la percepció i l’atenció.
  • Propostes manipulatives prèvies a la lectoescriptura per a treballar les funcions bàsiques de l’aprenentatge.
  • Evolució de la motricitat fina en els infants.
  • Propostes de jocs per millorar la motricitat fina.
Pràctiques:
  1. Creació per part de l’alumnat d’una proposta per a treballar les funcions bàsiques de l’aprenentatge.
  2. Creació per part de l’alumnat d’una proposta de joc per millorar la motricitat fina.
Mòdul 3: Caminant cap a la lectoescriptura.
  • Treball del traç i domini del gest gràfic.
  • Propostes manipulatives per a treballar el traç.
  • Què és la consciència fonològica?
  • Propostes manipulatives per a estimular la consciència fonològica.
  • Comencem a treballar la lectoescriptura a partir del nom propi.

Hores de durada

30 hores

Destinatàries

Escola bressol i Infantil (0-6)

Convocatòries

A la nostra escola es fan convocatòries de tots els cursos cada mes. Sempre hi ha dues activades per fer la matrícula, les dels dos mesos següents al que estiguem en aquell moment, fins a omplir grup.

Preu

40€" ["post_title"]=> string(34) "I abans de llegir i escriure què?" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(32) "i-abans-de-llegir-i-escriure-que" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-03-21 19:52:40" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-03-21 18:52:40" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> string(1) "0" ["guid"]=> string(57) "https://desigdaprendre.cat/?post_type=product&p=6189" ["menu_order"]=> string(1) "0" ["post_type"]=> string(7) "product" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" } }