fbpx
Buscar
Cerrar este cuadro de búsqueda.
Buscar
Cerrar este cuadro de búsqueda.

IOGA, EL GRAN DESCONEGUT

“EDUCAR LA MENT SENSE EDUCAR EL COR NO ÉS EDUCACIÓ EN ABSOLUT.”

ARISTÒTIL

 

Actualment el ioga és una pràctica que s’ha posat molt de moda, aquest fet ha provocat que hagin anat apareixent diferents estils al llarg de tota la seva història, sobretot en la cultura occidental.

Quan diem “vaig a practicar ioga”, normalment ho fem des de la part més externa, és a dir, la nostra part més física, però el ioga és molt més que una pràctica física, és un estil de vida.

El ioga és una de les 6 tradicions filosòfiques de l’Índia on es busquen respostes sobre la veritat de l’univers, l’existència, l’origen del patiment, la felicitat… i té els seus orígens fa uns 5000 anys a.c aproximadament a la Vall de l’Indo.

Ve de la paraula sanscrita yuj, que vol dir unió – unió amb un mateix i la unió de l’individu amb el seu entorn – i incideix sobre tots els aspectes de la persona, és a dir, és el mitjà pel qual podem equilibrar i harmonitzar el nostre cos, la nostra ment,  les nostres emocions i desenvolupar la nostra creativitat. 

Per tant, podem afirmar que el ioga és molt més que fer postures. El ioga és un camí d’experiència i creixement personal molt complet, on cadascú camina al seu ritme acompanyat de diferents tècniques i mètodes per tal d’ aconseguir aquest equilibri entre el cos, ment i emocions.

Curiosament, tots/es som “ioguis” potencials des que naixem: respirem profundament, ens expressem en llibertat i ens movem harmònicament. Malauradament, a mesura que ens anem fent grans anem bloquejant tota aquesta màgia innata i no la deixem fluir.

Si parlem de la relació Ioga – Infants, hem de destacar que totes les pràctiques de ioga repercuteixen positivament en el seu creixement personal perquè provoquen que hi hagi control del cos incidint en el bon funcionament de l’organisme sencer; perquè és un antídot per a l’estrès, ja que calma i tranquil.litza la ment; perquè els ajuda en l’autoconeixement i la relació amb els altres i perquè els fa sentir lliures per fer volar la seva imaginació.

Si parlem de la relació Ioga – Escola, vivim en una societat regida per la immediatesa i aquest fet determina molt el nostre fer a l’aula com a docents i la manera que tenen els i les nostres alumnes de relacionar-se entre ells i elles i amb els altres. S’ha de començar a fomentar la introducció de la pràctica del ioga dins l’àmbit educatiu, ja que la pràctica d’aquesta disciplina mil·lenària aporta benestar físic, mental i emocional i ho fa des d’una perspectiva respectuosa, inclusiva, igual.litària, tranquil.la i lenta. 

Com a docents tenim un gran ventall de recursos iòguics que podem oferir als nostres infants, només cal saber quins són i com aplicar-los.

Fer ioga a l’aula és el millor regal que podem oferir als nostres infants perquè és una pràctica de la qual tothom treu un benefici, alumnes i docents.

“EL MÓN ÉS UNA GRAN ESCOLA ON LES PERSONES TENEN GRANS OPORTUNITATS DE CONVERTIR-SE EN MILLORS PERSONES.” SWAMI SIVANANDA

@iogalab

CURS: “Recursos de Ioga per l’aula” i “Recursos de Yoga para el aula”

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Scroll al inicio