fbpx
Buscar
Cerrar este cuadro de búsqueda.
Buscar
Cerrar este cuadro de búsqueda.

QUAN TOT S’ATURA

L’escola és l’espai social dels infants per excel·lència. Un entorn ple d’experiències, descobriments, interaccions socials i aprenentatges. No obstant això, també és un espai on les pèrdues són una realitat inevitable que pot prendre moltes formes: des d’una nota baixa en una tasca fins a la pèrdua d’un amic o d’una persona estimada. Estem preparats per acompanyar el nostre alumnat davant les pèrdues i el dol a l’aula?

Sí, davant d’una pèrdua rellevant, tots actuem de manera automàtica i, amb la millor de les intencions, fem “allò que ens surt de dins”. No obstant, si abans que arribin aquestes pèrdues hem dedicat temps a reflexionar sobre la mort des de la calma i la serenor i hem omplert la nostra caixa amb eines i recursos pràctics, serem capaços de recórrer a ella el dia que la mort truqui la porta de la nostra aula i haguem d’acompanyar els nostres alumnes i ajudar-los a elaborar el seu procés de dol de manera saludable.

 ‘Quan tot s’atura: les pèrdues i el dol a l’aula’ pretén oferir aquest espai d’autorevisió i creixement individual i grupal, que ens permeti prendre consciència sobre la influència de les pèrdues i la mort en els infants, adquirir una sèrie de coneixements sobre els processos de dol durant la infantesa, descobrir eines i recursos pràctics que ens permetin acompanyar les pèrdues i el dol a l’aula i promoure, així, una educació integral que tingui en compte la mort com a part de la vida.

 

 

 

La escuela es el espacio social de los niños y niñas por excelencia. Un entorno lleno de experiencias, descubrimientos, interacciones sociales y aprendizajes. Sin embargo, también es un espacio donde las pérdidas son una realidad inevitable que puede tomar muchas formas: desde una nota baja en una tarea hasta la pérdida de un amigo o de una persona querida. ¿Estamos preparados para acompañar a nuestro alumnado ante las pérdidas y el duelo en el aula?

Sí, ante una pérdida relevante, todos actuamos de manera automática y, con la mejor de las intenciones, hacemos “eso que nos nace de dentro”. No obstante, si antes que lleguen estas pérdidas hemos dedicado tiempo a reflexionar sobre la muerte desde la calma y la serenidad y hemos llenado nuestra caja con herramientas y recursos prácticos, seremos capaces de recurrir a ella cuando la muerte llame a la puerta de nuestra aula y tengamos que acompañar a nuestros alumnos y ayudarlos a elaborar su proceso de duelo de manera saludable.

 ‘Cuando todo se para: las pérdidas y el duelo en el aula’ pretende ofrecer este espacio de auto revisión y crecimiento individual y grupal, que nos permita tomar consciencia sobre la influencia de las pérdidas y la muerte en los niños y niñas, adquirir una serie de conocimientos sobre los procesos de duelo durante la infancia, descubrir herramientas y recursos prácticos que nos permitan acompañar las pérdidas y el duelo en el aula y promover, así, una educación integral que tenga en cuenta la muerte como  parte de la vida.

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Scroll al inicio